FAQ Veel voorkomende vragen
Over de webshop
Openingstijden van onze winkel in Vlissingen
Maandag: 12:30 – 17:30
Dinsdag: 9:30 – 17:30
Woensdag: 9:30 – 17:30
Donderdag: 9:30 – 17:30
Vrijdag: 9:30 – 17:30
Zaterdag: 9:30 – 16:00
Zondag: gesloten
PIN – betaal met uw bankpas bij het afhalen van uw bestelling of bij verzending onder rembours.
Contant – bij het afhalen of bezorgen van uw bestelling
Bank – u kunt uw bestelling ook vooruit betalen per bank (bankoverschrijving)
iDeal – u kunt direct betalen met online bankieren.
Creditcard – u kunt alleen online betalen met visa, master, maestro en american express
Gespreid per maand – u kunt in 3 termijnen betalen.
Mister Cash / Bancontact – u kunt direct betalen online.
U kunt ons op verschillende manieren bereiken:
Telefoonnummer: +31 85 – 06 04 510
E-mailadres: Info@mrspeazy.nl
Online Chatbox: rechts onderin in de webshop
Contact pagina: contactformuliier invullen en versturen
PIN > Limiet bankpas
Let erop dat bij het afleveren bij ons in de winkel of het afhalen van uw bestelling door onze bezorger het maximale pin-bedrag is aangepast aan de prijs van uw bestelling. Zorg dat u dit limiet tijdig hebt verhoogd om ongemak te voorkomen tijdens afrekenen.
BANK > Vooruitbetaling
Als u bij uw bestelling kiest voor vooruitbetaling, houd dan rekening met een overboektijd van één tot drie werkdagen. Zodra de betaling is ontvangen ontvangt u van ons per e-mail of telefoon bericht en wordt de bestelling, mits uit voorraad leverbaar, dezelfde dag nog aangeboden aan de bezorgdienst of kan deze tijdens onze winkel openingstijden in Vlissingen worden afgehaald.
CREDITCARD > Creditcard
Op de betaalpagina bij de bestelprocedure heeft u de keuze om met uw creditcard af te rekenen. Bij Mr. Speazy kunt u online betalen met Visa of MasterCard.
PIN > Pinnen bij afhalen
U kunt pinnen bij het afhalen van uw bestelling in onze winkel te Vlissingen.
MISTER CASH > Mister Cash / Bancontact
U kunt online direct afrekenen via onze webshop.
MAANDELIJKS> Gespreid betalen in3
U kunt ook per maand betalen. Tijdens het afrekenen van een bestelling kunt u in de checkout kiezen voor betalen per maand en direct online een aanvraag doen.
iDEAL > iDeal
Op de betaalpagina bij de bestelprocedure heeft u de keuze om bij uw bank met iDeal af te rekenen. Snel, simpel en veilig betalen via de bekende interface van internetbankieren. iDEAL is volledig gratis. Om gebruik te maken van iDEAL hoeft u niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken. Houd uw bankpas en eventuele identificatiemethode – ABN AMRO e.dentifier, Rabobank Random Reader, Fortis Access Key, digipas voor SNS Bank of GSM voor Postbank TAN – bij de hand. Na het afronden van de bestelling wordt u naar de betaalpagina van uw bank doorgeleid waar de betaalopdracht voor u klaarstaat en u wordt door de bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van de betaalrekening afgeschreven en Plasmavisie wordt geïnformeerd dat de bestelling is betaald.
Hoe werkt iDEAL?
Betalen met iDEAL doe u in een paar stappen:
– u bestelt een product via onze webshop
– kies iDEAL als betaalmethode
– na de bestelprocedure komt u direct in het bekende internetbankierprogramma van je bank
– selecteer de bank waar u uw bankzaken al online regelt
– vul uw verzendgegevens om de bestelling goed af te ronden
– op de voor uw bekende manier keurt u de betaling goed
– u ontvangt een bevestiging van je bank
– u keert terug naar de webwinkel, bestelling en betaling geslaagd!
Voordelen voor u als consument
iDEAL biedt een aantal voordelen ten opzichte van andere betaalmethoden:
– iDEAL is betalen via internetbankieren, dus vertrouwd en veilig.
– betalen met iDEAL kan meteen, u hoeft u niet te registreren, bestanden te downloaden of een account aan te maken.
– u kunt iDEAL direct gebruiken als uw internetbankiert bij ABN AMRO, Fortis, ING, Rabobank, SNS Bank of de rest van de banken die op IDEAL website zijn vermeld.
– iDEAL is gemakkelijk en snel in gebruik, alle betaalgegevens worden voor uw ingevuld en u wordt direct op de hoogte gebracht van de geslaagde betaling.
– u houdt constant controle en overzicht op de betaling, de iDEAL betaling wordt meteen verwerkt en zichtbaar in uw rekeningoverzicht.
– uw naam en rekeningnummer worden pas aan de webwinkelier verstrekt nadat u de betaling hebt goedgekeurd. Anders dan bij creditcardbetalingen houd u zo zelf controle over de verstrekking van deze persoonlijke gegevens.
Er wordt nogal eens gesproken over de onveiligheid van betalen op internet. Bij Mr. Speazy wordt echter iedere transactie gecodeerd en versleuteld over het internet verstuurd. Mr. Speazy maakt hiervoor gebruik van zeer geavanceerde encryptie (versleuteling) technologieën. Bovendien krijgt Mr. Speazy de bankgegevens niet, maar wordt er rechtstreeks met de bank gecommuniceerd. Alle betalingen lopen via een sterk beveiligde verbinding, waarbij uw gegevens veilig en gecodeerd verzonden worden. Wij slaan dus geen betalingsgegevens van u op.
Het online kopen van een artikel gaat als volgt:
– Plaats het gewenste artikel in het “winkelwagentje”.
– U kunt kiezen voor verder winkelen of naar uw winkelwagen gaan om af te rekenen.
– Klik vervolgens in de winkelwagen op de knop ” ga door naar afrekenen”.
– Vul bij verzendgegevens al uw verzendgegevens juist in (we adviseren om de gegevens 2 keer te controleren)
– Kies bij verzendmethode voor verzenden of ophalen in de Winkel.
– Klik op “volgende” en kies of het factuuradres hetzelfde is als verzendadres of vul de verzendgegevens in.
– Kies nu voor de door u gewenste betaalmethode
– Controleer uw gegevens en bestelling en klik op “plaats bestelling”
Als u heeft gekozen voor een betaalmethode anders dan contant of pin in de winkel of tijdens levering dan word u na het plaatsen van de bestelling doorgeleid naar de vertrouwde betaalomgeving van uw bank.
U ontvangt na het versturen van de bestelling, en eventueel na de betaling, direct een orderbevestiging per e-mail. Indien dit niet gebeurt, neem dan contact met ons op via Mr. Speazy klantenservice.
Tijdens het bestelproces kunt u eventuele (invoer)fouten corrigeren op de overzichtspagina die u ziet na het bestellen. Binnen een paar stappen heeft u uw gewenste artikel besteld en eventueel betaald. Plasmavisie handelt de bestelling nu verder af. Mr. Speazy zal u via de mail verder in de hoogte houden.
In voorraad – Direct leverbaar
In voorraad wil zeggen dat we het product in voorraad hebben in ons magazijn en word uw bestelling, mits voor 23:59 besteld, direct verzonden en zal de volgende dag geleverd worden. Afhalen is mogelijk in de winkel in Vlissingen. Een afspraak is niet nodig.
Levertijd 3 – 7 werkdagen
Levertijd 3 tot 7 werkdagen wil zeggen dat het product, ter indicatie, in 3 tot 7 werkdagen bij Mr. Speazy geleverd is vanuit de leverancier. Dit product is dan ook daadwerkelijk al besteld bij de leverancier voor onze voorraad. Dit is een indicatie / verwachting en uiteraard kan het voorkomen dat het iets langer duurt. Na binnenkomst van uw bestelling bij Mr. Speazy nemen we direct contact met u op via email of telefonisch en kunt u deze gelijk afhalen. Bij verzenden word uw bestelling bij binnenkomst nog dezelfde dag aangeboden aan onze bezorgingsdienst.
Niet in voorraad
Niet in voorraad wil zeggen dat we het product niet in ons magazijn hebben en waarschijnlijk niet binnen 3 tot 7 werkdagen leverbaar is. U kunt altijd bij ons informeren naar een leverindicatie.
Voorraadbeheer
Mr. Speazy doet zijn best om alle producten op onze website van de juiste voorraadgegevens te voorzien. Dit word zo goed als mogelijk door Mr. Speazy medewerkers in de gaten gehouden en bijgewerkt. Het kan soms zo zijn dat een product op voorraad is online maar net het laatste exemplaar is verkocht in ons Winkel in Vlissingen of dat tijdens het bestellen iemand anders ook dit product besteld. We zullen altijd onze orders verwerken op volgorde van datum en tijd.
U kunt bij ons een product zakelijk aanschaffen. De voordelen hiervan zijn dat u als Nederlands bedrijf de BTW terug kan vorderen en het product kan opnemen in uw balans en kan afschrijven. De nadelen zijn dat u 2 jaar garantie heeft en daarna geen recht heeft op coulance bij een defect aan het product. Het consumentenrecht is bij zakelijke aankopen niet van toepassing. Zakelijke klanten uit Belgie kunnen een product aanschaffen exclusief de BTW. Hiervoor kunt u apart een aanvraag per email sturen naar info@mrspeazy.nl.
Mr. Speazy biedt u als klant een extra gemakkelijke betaalservice. U hoeft namelijk niet ineens te betalen. Het is bij ons mogelijk om gemakkelijk gespreid te betalen in 12, 18, 24 of 36 termijnen. Op deze manier is er sprake van een beperkte financiële belasting en is de termijnbetaling in te calculeren in het vaste lastenpatroon. We werken hierin samen met betaalprovider SprayPay. Het is een unieke betaalmethode die speciaal voor online aankopen is ontwikkeld. Wilt u meer informatie over gespreid betalen? Bezoek dan: www.spraypay.nl.
Voordeel gespreid betalen
Op de webshop van Mr. Speazy zijn er diverse betaalopties beschikbaar. Wilt u niet direct betalen, maar liever gespreid over 12 tot 36 termijnen? Dan kiest u in onze webshop tijdens de bestelprocedure bij de stap voor het afrekenen voor de optie SprayPay. Dat biedt het voordeel dat u niet ineens een groot bedrag hoeft af te rekenen. De betaling vindt maandelijks plaats. De hoogte van de termijn is afhankelijk van de totaalprijs. Uiteraard dient het gespreid betalen wel financieel verantwoord te zijn. Daarom volgt er ook een beoordeling of u voor SprayPay in aanmerking komt.
Snelle check
Het is namelijk de bedoeling dat u ook nog na de aankoop met de keuze voor gespreid betalen aan al uw financiële verplichtingen kunt voldoen. Het betreft hier overigens een hele snelle check die online uitgevoerd wordt. Zo weet u al binnen een paar minuten of u voor gespreid betalen in aanmerking komt. Bij een akkoord is de bestelling met deze betaalwijze definitief vastgesteld. Heeft u voor bezorging van de bestelling gekozen? Mr. Speazy neemt dan contact met uw op om een leveringsafspraak in te plannen. Het is ook mogelijk om de bestelling in onze winkel in Vlissingen af te halen. Bij goedkeuring kan de bestelling 1 a 2 dagen later geleverd worden i.v.m. verwerkingstijd.
Gespreid betalen voor aankopen boven 250 euro
Het aankoopbedrag in de webshop van Mr. Speazy moet in elk geval minimaal 250 euro zijn. Het is voor lagere aankoopbedragen niet mogelijk om van gespreid betalen gebruik te maken. SprayPay ondersteunt overigens goede doelen in de wereld. U levert daar indirect een bijdrage aan door voor gemakkelijk gespreid betalen in 12 tot 36 maanden te kiezen. SprayPay doneert namelijk een deel van het aankoopbedrag. Er is een lijst met goede doelen beschikbaar waar u een keuze uit kunt maken. De donatie krijgt alleen uitvoering indien via het artikel tijdig en volledig is afbetaald. Op deze manier levert u indirect samen met SprayPay een bijdrage aan een van de vele goede doelen in de wereld die financiële steun hard nodig hebben.
Bereken het maandbedrag
Het is heel eenvoudig om online het maandbedrag te berekenen. U hoeft hiervoor alleen maar het aankoopbedrag te weten van het artikel uit de collectie van Plasmavisie. De termijn voor gespreid betalen, is 12, 18, 24 of 36 maanden. Op basis hiervan is het maandelijks te betalen bedrag gemakkelijk te berekenen.
Stap voor stap
Maak een keuze uit het assortiment van Mr. Speazy, plaats het gewenste artikel in de winkelmand en ga naar de kassa. Selecteer SprayPay als betaaloptie. Na de snelle check en akkoordbevinding rekent SprayPay de bestelling voor u af bij Plasmavisie. U betaalt daarna 12 tot 36 maandelijkse termijnen, afhankelijk van uw keuze. Het eerste maandbedrag wordt na dertig dagen via automatische incasso betaald. Na afloop van de termijnen is het artikel volledig betaald. U heeft dan de mogelijkheid om een goed doel te selecteren waar SprayPay een donatie aan verstrekt.
Het gespreid betalen van een bestelling is een extra service voor u als klant van Mr. Speazy. Op deze manier profiteer u van optimaal betaalgemak en staat u niet ineens voor een grote uitgave.
Ukunt gespreid betalen tot een bedrag van € 3.500,-
SprayPay hanteert een rentepercentage van 14%. Wilt u zelf berekenen hoeveel u per maand moet betalen? Gebruik dan de rekenformule.
Rekenformule:
ankoopbedrag x 0,08940 = maandbedrag voor 12 maanden.
Aankoopbedrag x 0,06055 = maandbedrag voor 18 maanden.
Aankoopbedrag x 0,04716 = maandbedrag voor 24 maanden.
Aankoopbedrag x 0,03287 = maandbedrag voor 36 maanden.
Rekenvoorbeeld:
Aankoopbedrag = € 1.000,- euro x 0,08940 = € 89,40 per maand x 12 = € 1.072,80 = totaalbedrag krediet.
Aankoopbedrag = € 1.000,- euro x 0,06055 = € 60,55 per maand x 18 = € 1.089,90 = totaalbedrag krediet.
Aankoopbedrag = € 1.000,- euro x 0,04716 = € 47,16 per maand x 24 = € 1.131,84 = totaalbedrag krediet.
Aankoopbedrag = € 1.000,- euro x 0,03287 = € 32,87 per maand x 36 = € 1.183,32 = totaalbedrag krediet.
Verzenden en afhalen
Verzenden
Alle producten die u besteld via onze website worden standaard bezorgd door Mr. Speazy, PostNL pakketten of Dynalogic.
Zodra uw bestelling verzonden wordt krijgt u hierover per email een bericht met daarin een track&trace nummer zodat u de bestelling kunt volgen. Bij het bezorgen door onze eigen dienst krijgt u een e-mail met tijdsindicatie een dag van te voren en zal de chauffeur u van te voren bellen of een sms bericht sturen zodra deze onderweg is naar u toe.
Bezorg mogelijkheden
Leveringen zijn mogelijk van Maandag t/m Zaterdag. Heeft u een specifieke voorkeur voor een leveringsdata? U kunt tijdens het bestellen in het afrekenproces uw voorkeur vermelden mits het product op voorraad is. Klik op de kalender en u kan uw voorkeursdatum kiezen. In voorraad wil zeggen dat we het product in voorraad hebben in ons magazijn en dat deze dan direct word verzonden of op afspraak kan worden afgehaald.
Producten op voorraad
Producten op voorraad worden na u bestelling direct verzonden en binnen 24 – 48 uur geleverd mits voor 23:59 uur besteld. We leveren 7 dagen per week. Zelfde dag levering is ook mogelijk. Bestellingen van bedrijven worden geleverd van Maandag t/m Vrijdag. Voor Belgie kunnen wij 1 dag extra levertijd hanteren. Producten die niet op voorraad zijn of een levertijd hebben dan wordt dat aangegeven bij het product. Zodra het product binnen is zullen we altijd van te voren contact met u opnemen voor het afstemmen van de levering.
Als u kiest voor betaling per bankoverschrijving, dan zullen wij jouw bestelling verzenden zodra wij de betaling hebben ontvangen. Verzenden in Nederland is gratis en de verzendkosten naar de Waddeneilanden en Belgie zijn ook gratis
Levertijd 3-7 werkdagen
Levertijd 3 tot 7 werkdagen wil zeggen dat het product, ter indicatie, in 3 tot 7 werkdagen bij Mr. Speazy geleverd is vanuit de leverancier. Dit product is dan ook daadwerkelijk al besteld bij de leverancier voor onze voorraad. Dit is een indicatie / verwachting en uiteraard kan het voorkomen dat het iets langer duurt. Na binnenkomst van uw bestelling bij Mr. Speazy nemen wij contact met u op voor het bezorgen of een afhaal afspraak. Bij verzenden wordt uw bestelling bij binnenkomst nog dezelfde dag verzonden indien mogelijk.
Niet in voorraad
Niet in voorraad wil zeggen dat we het product niet in ons magazijn hebben en waarschijnlijk niet binnen 3 tot 7 werkdagen leverbaar is. U kunt altijd bij ons informeren naar een leverindicatie.
Mr. Speazy biedt u ook de mogelijkheid om uw bestelling in Vlissingen op afspraak af te halen. Wanneer u hier gebruik van wilt maken dan kunt u dit aangeven tijdens het aanmaken van een order. U kunt bij ons met PIN of Contant betalen.
Mr. Speazy doet zijn best om alle producten van de juiste voorraadgegevens te voorzien. Heeft u geen bestelling geplaatst, maar wilt u wel een product komen afhalen? Informeer dan naar het product om te controleren of deze daadwerkelijk voorradig is. Dit scheelt je dan een “nutteloze rit” naar Vlissingen voor het geval iemand net het laatste exemplaar meeneemt terwijl u in de auto zit op weg naar ons. U kunt hiervoor contact opnemen met ons via de telefoon of via e-mail of chat en reserveer dan het gewenste product of leg het product in uw winkelwagen in onze webshop en kies in het afrekenproces voor de optie “Afhalen op afspraak”. U weet dan altijd zeker dat het product voor u klaar staat. U kunt hierbij ook kiezen om pas bij het afhalen te betalen. Uiteraard kunt u ook direct online afrekenen. Afhalen is mogelijk ook zonder afspraak.
Mr. Speazy
4382NB Vlissingen
0118- 231 086
info@mrspeazy.nl
Telefonische bereikbaarheid en afhaaltijden:
Maandag t/m Vrijdag van 9:30 t/m 17:30 uur
Zaterdag 9:30 t/m 16:00 uur
Zodra uw bestelling verzonden wordt, met PostNL, krijgt u hierover per e-mail een bericht met daarin een track&trace zodat u de bestelling kan volgen. Zodra uw bestelling verzonden word met de bezorgdienst van Mr. Speazy dan krijg u hierover een per e-mail een bericht met een tijdsindicatie en zal de bezorger u ruim van tevoren bellen of een bericht sturen als hij onderweg is naar u toe.
Uw bestelling is bij ons standaard verzekerd tegen schade, diefstal en gebreken. U heeft dus altijd een verzekerde verzending.
De eerste bezorgpoging is altijd gratis. Als een product op voorraad is kunt u tijdens het bestellen een datum aangeven als bezorgdag. Bij producten die een levertijd hebben kunt u geen bezorgdatum kiezen en nemen wij, als uw bestelling binnen is, contact met u op voor een bezorgdatum.
De bezorgdienst van PostNL levert in een 3-uurs tijdvak en u kunt de bestelling volgen via real-time track en trace.
De bezorgdienst van Mr. Speazy levert in een 2-uurs tijdsvak en word u van tevoren gebeld of krijgt u van te voren een sms bericht voor een indicatie van de aankomsttijd. Hiermee sluiten we uit dat we elkaar mislopen.
We verwachten dan ook dat er iemand aanwezig is, op het door u aangegeven adres, om de bestelling aan te nemen op de aangegeven bezorgdag en binnen het vooraf gedeelde tijdvenster. Mocht het gebeuren dat u er niet bent door omstandigheden, geef dit dan aan Mr. Speazy en PostNL op tijd aan, dan bieden we de bestelling, op een met u overeengekomen andere datum, opnieuw aan.
Als er op de gekozen of overeengekomen bezorgdatum niemand aanwezig is, op het aangegeven adres, dan zal het bedrag voor de tweede bezorgpoging aan u worden doorberekend. Dit moet dan direct worden afgerekend aan de chauffeur die de bestelling komt bezorgen door middel van een pin transactie.
Kosten 2e bezorgpoging:
Televisies t/m 60 inch: 19,95 euro ( 1-mans distributie )
Televisies groter dan 60 inch: 39,95 euro ( 2-mans distributie )
Overige kleine producten: 9,95 euro ( PostNL pakketten )
Contactgegevens wijzigen bezorgdatum, voorkeur is eerst te bellen i.p.v. te mailen:
Mr. Speazy: 0118-231 086 of info@mrspeazy.nl
We verkopen onze producten tegen een zo’n aantrekkelijk mogelijke prijs. Zo kan iedereen in Nederland en Belgie profiteren van de laagst mogelijke prijs voor elektronica. Daardoor zijn onze marges echter zeer laag ten opzichte van een normale winkel. Onze marges zijn zo klein dat het helaas niet mogelijk is de tweede bezorgpoging voor onze rekening te nemen. Vandaar dat we streng moeten zijn met deze policy.
Wij leveren ook in Belgie. Plasmavisie of de bezorgdienst levert u bestelling af binnen 1-2 werkdagen mits uit voorraad leverbaar. De kosten voor het verzenden naar Belgie zijn gratis.
Nieuwe TV gekocht of u wilt deze gaan aanschaffen? U wilt de TV van de standvoet naar aan de muur of andersom? We bieden verschillende pakketten waarmee u eenvoudiger plezier van u aankoop heeft. Afhankelijk van uw wensen helpen we u bijvoorbeeld bij de installatie en/of stellen we randapparatuur in. Handig als u zo makkelijk mogelijk gebruik wilt maken van uw aankoop!
U heeft de keuze uit verschillende pakketten zodat u zelf kunt bepalen waarmee wij u helpen. Onze installatie-specialisten rijden dagelijks door heel Nederland en Belgie om bij klanten de TV helemaal naar wens te installeren. U heeft daardoor geen installatiestress en het gebeurt goed! Onze specialisten doen het immers dagelijks! Dat is pas gemakkelijk en u weet zeker dat uw apparatuur op de juiste wijze is geïnstalleerd!
Heeft u vragen of interesse? Neem gerust (vrijblijvend) contact op met onze klantenservice. Wij plannen graag een bezorgafspraak voor u in. Wij installeren in Nederland, op de Waddeneilanden of in Belgie.
Bij installatie aan de wand is een muurbeugel niet inbegrepen en is eventueel apart te bestellen.
De locatie waar we uw televisie installeren dient goed bereikbaar te zijn. Er dient een goed werkend aansluitpunt voor TV ontvangst en (draadloos) netwerk aanwezig te zijn. Eventuele aansluitkabels voor TV of netwerk dient u bij het product aan te schaffen. Er worden geen aanpassingen gedaan van bouwkundige aard. Zorg dat u het wachtwoord voor uw draadloze netwerk paraat hebt.
Garantie
Natuurlijk heeft u altijd de standaard fabrieksgarantie op een product. De standaard garantie verschilt soms wel per merk en per product. De factuur is uw garantiebewijs. De op de factuur vermelde dagtekening geldt als ingangsdatum voor de garantie.
Fabrieksgarantie per product categorie:
- Televisies: 2 jaar
- Home cinema: 2 jaar
- Muurbeugels: 10 jaar
- Accessoires: 2 jaar
- Afstandsbediening: 6 maanden
- Zakelijke aankopen alle producten: 2 jaar
Aanspraak op de standaard fabrieksgarantie kan worden gemaakt indien:
- Er geen sprake is van beschadiging door opzet, of door nalatigheid
- Er geen sprake is van onoordeelkundig gebruik of nalatig onderhoud
- Er geen sprake is van normale slijtage
- Er geen sprake is van een storing of beschadiging door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing
Op welke klacht zit er geen garantie op uw OLED televisie:
- Inbranden van zenderlogo’s of andere statisch element in het beeld ofwel beeldretentie
- Dit kunt u voorkomen door gevarieerde beelden te bekijken
- Dus niet alleen maar bijvoorbeeld op 1 kanaal en een zeer hoge helderheid en/of contrast
- Gebruik regelmatig de Panel Refresh-functie om permanent inbranden te voorkomen
- Zet de TV altijd in standby en niet volledig van het stroom
Mr. Speazy biedt u als klant een servicepakket aan. Voor het bedrag van € 19,95 bij schermen t/m 60 inch en € 29,95 voor televisies vanaf 65 inch en groter krijgt u 3 jaar garantie op een televisie, gratis retourneren en verzekerd transport.
Servicepakket:
- 3 jaar garantie op een televisie
- gratis retourneren van de televisie in de bedenktijd, u ontvangt een retourlabel of deze word afgehaald door Mr. Speazy
- alle transporten zijn verzekerd tegen schade
Voorwaarden voormalige actie met gratis 3 jaar garantie op een televisie:
- 2 jaar service aan huis bij een defect of storing
- In het 3e jaar brengt u de tv naar Mr. Speazy bij een defect of storing
- De garantie is volledig 3 jaar gedekt op een defect of storing
- Het is persoonsgebonden dus niet overdraagbaar
- Niet van toepassing op externe onheilen (schade, verlies & diefstal)
- Bij het niet kunnen repareren van een storing of defect word er een coulanceregeling toegepast naarmate het gebruik en ouderdom.
Bij een defect aan uw product vult u het garantieformulier in. Dit formulier is te vinden via de link onderaan elke pagina van deze site in de footer. Wij adviseren voor een snelle en correcte afhandeling dit formulier volledig en correct in te vullen. U krijgt van Mr. Speazy verdere instructies. Bij de meeste televisies geeft de fabrikant als extra service een aan huis servicebezoek. Vanaf welke formaat TV verschilt per fabrikant. Bij alle overige producten stuurt u het product naar Mr. Speazy of brengt deze langs in onze winkel in Vlissingen. De kosten voor de retourzending naar Mr. Speazy binnen de garantietermijn is in alle gevallen voor u als consument. Mits de originele verpakking aanwezig is en door u is aangeleverd dan kunnen we het toestel aan u retourneren. In alle andere gevallen dient u de reparatie zelf af te halen . U betaalt tijdens de garantieperiode geen arbeidsloon en geen materiaalkosten.
Ook buiten de garantietermijn kunnen we je hulp bieden bij de reparatie van het product. Als u wilt kunnen wij eventueel voor uw de hele reperatie procedure voor u afhandelen. We zullen een defect zo uitvoerig mogelijk in behandeling nemen en het op een zo spoedig en best mogelijke manier voor je oplossen. De coulance regeling van de fabrikant, van een defect buiten de garantie periode, zijn afhankelijk van ouderdom en gebruik. Mr. Speazy heeft ook een vakbekwame reparateurs die bij u langs kunnen komen om het defect te beoordelen en u een prijsopgave te doen indien mogelijk te repareren en die in de meeste gevallen goedkoper zal zijn dan de fabrikant. Er worden uitsluitend originele onderdelen van de fabrikant gebruikt en er word 1 jaar garantie gegeven op de reparatie en door de fabrikant in de meeste gevallen maar 2 maanden.
Mr. Speazy en vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Mochten artikelen toch visuele schade hebben opgelopen dan dient u dit binnen 48 uur te melden. Ook dient u uw bestelling na levering binnen 48 uur te controleren op compleetheid. Producten welke voorzien zijn van een stekker dient u ter controle ook aan te sluiten. Melding na 48 uur met betrekking tot beschadigingen en of levering niet overeenstemmend met de orderbevestiging vallen niet onder garantie of herroepingsrecht.
Uitpakken en controleren product:
Bij Mr. Speazy kunt u een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. De 14 dagen tellen vanaf de dag dat u uw artikel(en) heeft afgehaald of afgeleverd hebt gekregen. Neem voor retournering telefonisch of per email contact op met ons. Een belangrijke voorwaarde van retournering is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd. Ook de originele verkoopfactuur dienT Ute retourneren bij de producten. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. U mag een product maximaal 2 uur testen. Mocht u het product willen retourneren dan dient u de verpakkingen zo goed als in volledige nieuwstaat aan ons terug te sturen. Uit voorzorg geven we u daarom de volgende tips mee:
-Sommige producten worden geleverd in een doos met verwijderbare piepschuim, zoals bij televisies, in dit geval verwijderd u deze piepschuim en is de televisie gemakkelijk uit de doos te halen.
– Bewaar de eerste 14 dagen alle verpakkingen zoals aangeleverd. De doos en inhoud van de doos met al het bijbehorende verpakkingsmateriaal moet u dus voorzichtig behandelen.
Tip: Plak bij het opsturen/retourneren de doos alleen dicht met doorzichtig plakband, dus geen ducktape of ander plakband en alleen op de plaatsen waar al plakband aanwezig is.
Raadpleeg onderstaande en probeer altijd even een keer de stroom van uw tv en/of uw digitale decoder/ontvanger af te halen en na circa 15 minuten de stroomstekker weer er in. Indien mogelijk het beste even 15 minuten alle stekkers/kabels/usbsticks etc. achter uit de tv halen. Als u dan na circa 15 minuten de kabels etc. er weer erin steekt en de apparatuur weer aanzet zijn vaak de problemen alweer opgelost. Zo niet, dan kunt u onderstaande tips nog raadplegen. willen een van de onderstaande tips niet helpen dan kunt u onderaan in de footer klikken op storingsformulier en deze volledig invullen en versturen.
Geen egale led verlichting bij gebruik van muurbeugel voor uw televisie
Bij gebruik van een muurbeugel voor uw televisie kan het ooit voorkomen als de bouten, waarmee de strip van de muurbeugel achterop de tv is bevestigd, te vast worden gedraaid dat er te veel spanning op de achterkap van de televisie komt te staan. Bij veel televisies is de achterkap van binnen een reflector plaat voor het led licht. Als de bouten te vast zijn gedraaid kan het zijn dat de belichting niet egaal is op uw scherm of dit na verloop van tijd tevoorschijn komt en/of erger word.
Kijkt u met een decoder, een los kastje waarmee u de zenders bedient?
Als u geen beeld heeft op uw tv. Staat uw tv wel op de juiste aansluiting, bijvoorbeeld op HDMI? Vaak gaat dit via het knopje source of input op de afstandbediening van uw televisie. Staat de tv op de juiste bron, probeer dan even 15 minuten de stroomstekker van de tv en de decoder uit het stopcontact te halen, daarna weer terug in het stopcontact. U dient dan zowel de tv als de decoder opnieuw aan te zetten, check uiteraard nogmaals of de tv op de juiste bron/aansluiting staat.
Smart TV werkt niet, netwerk foutmelding of sommige Youtube filmpjes spelen niet meer of slecht af
Als u bijvoorbeeld Youtube of Netflix wilt kijken via het smart tv platform van u televisie en u ontvangt een netwerk foutmelding en uw tablet, pc of smartphone werkt wel gewoon op uw (wifi)netwerk, probeer dan het volgende: Haal even een minuut of 10 de stroomstekkers van je televisie, wifi router/modem uit het stopcontact. Steek daarna de stroomstekkers weer terug in het stopcontact. Wacht een minuut. Zet uw televisie weer aan, en probeer via het menu van de televisie via de netwerk optie opnieuw uw netwerk verbinding in te stellen. Als u dat via Wifi doet heeft u wel weer uw eigen Wifi wachtwoord nodig. Het kan ook nodig zijn om via het menu van de tv de smart hub een keer te resetten of opnieuw in te stellen.
Zit de laatst beschikbare software op uw apparaat?
Ook al is het product nieuw in doos gekocht, dan nog kan er een recentere software versie beschikbaar zijn, die diverse problemen kan verhelpen. Het apparaat is natuurlijk eerder geproduceerd als dat u het gekocht heeft. Raadpleeg de internetsite van het merk van uw product. Als u in de zoekbalk op die site uw type invult dan zullen er wel links verschijnen naar bijvoorbeeld een ondersteunings of servicepagina. Daar wordt uitgelegd hoe u een update kunt uitvoeren. Normaliter gaat dat via een usb stick of als u het product met internet verbonden heeft kan het ook vaak online. Mocht het niet duidelijk zijn hoe dit voor uw product te doen, dan is er vaak op de website van de fabrikant van uw product een instructiepagina en anders neemt u contact met ons op.
Geen beeld en heeft u een decoder of andere apparatuur met een hdmi kabel met uw televisie verbonden?
Staat de tv op de juiste stand? Via het knopje source of input kunt u de tv op de juiste hdmi stand zetten anders ziet u namelijk geen beeld van uw digitale decoder. Zorg ervoor dat u een goede high speed hdmi kabel gebruikt. In de televisie staan af fabriek vaak ook hdmi communicatie standen aan. Deze kunt u het beste op uit zetten. Bij Samsung heet dat bijvoorbeeld Anynet+ en bij Philips Easylink. U kunt bij geen beeld ook altijd even proberen om de hdmi kabel in een andere aansluiting van uw tv te doen, of even een andere kabel te gebruiken. LET OP! dat de tv dus wel op de juiste hdmi stand staat. Haal een keer circa 15 minuten de stroom van uw tv en van de decoder. Zet daarna weer alles aan.
Heeft u blokvorming in het beeld, dan duidt dat vaak op een signaal tekort
Sluit uw televisie of decoder even rechtstreeks op het hoofdpunt aan om te kijken of het dan wel goed is. Bij Ziggo is vaak oudere bekabeling, oude pluggen en verouderde/niet retour geschikte splitters een bron van storing. Wij hebben eventueel een testkabel in de winkel beschikbaar ter bruikleen, zodat je bijvoorbeeld de kwaliteit van je bekabeling kunt uitsluiten. Heb je dan nog beeldstoring, bel dan met de klantenservice van uw provider om een signaalmeting te laten uitvoeren.
Geluid hapert/knarst af en toe bij kijken via een decoder
Kijkt u via een digitale decoder televisie en hapert/knarst het geluid af en toe, haal dan even de stroomstekker van zowel de tv als de decoder circa 15 minuten uit het stopcontact en steek ze er dan terug in. U dient dan wel de decoder en tv opnieuw aan te zetten. Heeft u het dan nog, probeer dan het gebruik van een andere high speed hdmi kabel of neem contact op met uq provider voor een signaal controle.
Op sommige kanalen wel geluid en op sommige niet?
Laadt een keer de kanalen/zenderlijst van uw decoder of televisie opnieuw in.
Mijn televisie wordt regelmatig te donker of te fel
Bij televisies kan er af fabriek een optie eco-sensor aan staan, waarbij het beeld van de televisie automatisch bij een heldere omgeving feller word en bij een donkere omgeving donderder word. Dit kun je via het menu van de televisie uitzetten of aanpassen.
De televisie valt spontaan uit na een bepaalde tijdsduur
Bij televisies kan er af fabriek een optie automatisch uitschakelen aan staan, waardoor de tv zichzelf uitschakeld als deze bijvoorbeeld 4 uur niet bediend wordt. U kunt de tijdsduur aanpassen of uitschakelen in het menu van de televisie. Een ECO stand kan ook bijvoorbeeld uw beeldinstelling automatisch aanpassen, wordt het bijvoorbeeld donker in de ruimte dan wordt het beeld ook donkerder. Dat is ook vaak in het menu uit te zetten.
Aanschaffen televisie
Hoeveel centimeter is een inch?
Een van de veel gestelde vragen over TV’s is de vraag hoe je inches omrekent naar centimeters. Met z’n allen willen we maar wat graag weten hoe groot zo’n scherm van 55 inch nu eigenlijk echt is. En dat snappen we bij Mr. Speazy maar al te goed. In dit artikel helpen we u daarom met het omrekenen van inch naar cm. Waarom wordt de maat in inches weergegeven? De inch als maat voor de beelddiagonaal is nu eenmaal de wereldwijde standaard geworden. Voor iedereen was het natuurlijk makkelijker als dat de centimeter was, maar we zullen het met de inch moeten doen als we een nieuwe TV gaan kopen.
Voor televisieschermen berekenen we de maat diagonaal over het scherm, waarbij de randen om het scherm niet meetellen. Het gaat alleen om de ruimte waarop de projectie van het beeld plaatsvindt. De lengte en de breedte van het scherm zijn hierbij niet relevant, maar kunnen uiteraard wel relevant voor jou zijn als je je TV bijvoorbeeld aan de muur op wilt hangen.
Wat is nu 1 inch in cm? 1 inch staat officieel gelijk aan 25,4 mm (2,54 cm) Een inch wordt ook wel door het symbool (“) weergegeven. Bijvoorbeeld: 40 inch is hetzelfde als 40”.
Passen we deze berekening toe op de meest voorkomende TV maten, dan ziet het lijstje met TV formaten er als volgt uit:
32 inch – 82 centimeter
40 inch – 102 centimeter
43 inch – 109 centimeter
49 inch – 124 centimeter
50 inch – 127 centimeter
55 inch – 139 centimeter
58 inch – 147 centimeter
60 inch – 152 centimeter
65 inch – 165 centimeter
70 inch – 177 centimeter
75 inch – 191 centimeter
86 inch – 219 centimeter
Wat betekent HDR?
HDR staat voor High Dynamic Range. Een van de nieuwe ontwikkelingen om de beeldkwaliteit van TV’s nog beter te maken. HDR is een aanvullende technologie, waarmee een betere kleurweergave en hogere helderheid wordt bereikt. Ook maakt HDR het mogelijk om zowel donkere als lichte kleuren naast elkaar te tonen.
Fotografen kenden het begrip HDR al. Ook op je smartphone zit vaak een HDR-functie waarmee u extra indringende foto’s kunt maken. HDR wordt vaak overdreven gebruikt voor een extra dramatisch effect. Maar in handen van professionals kan het een revolutionaire toevoeging aan uwfilmervaring zijn.
HDR is een softwarematige toevoeging aan je TV die het mogelijk maakt om de helderheid op specifieke plekken van uw TV op te schroeven. Het voordeel is dat alleen de helderheid daar een boost krijgt, waar het moet. Donkere gebieden die donker moeten blijven, blijven dat ook bij HDR. En als dat nodig is, worden ze zelfs nog iets donkerder. Een klein verschil, denkt u misschien? Integendeel. Met HDR TV gaat er een heel nieuw detailniveau voor u open. In donkere scènes kunt u veel makkelijker details waarnemen. En lichtere delen op het scherm springen er veel meer uit. Kleuren zijn rijker en levendiger.
HDR voegt niet meer pixels toe, zoals 4K Ultra HD, maar laat de pixels die er zijn veel meer stralen. HDR is dan ook niet alleen interessant voor de allergrootste schermen. Ook kleinere schermformaten profiteren van deze nieuwe technologie. Kort gezegd wordt het beeld met HDR TV veel duidelijker en oogt het beeld als geheel realistischer.
Om content op je HDR TV te kunnen bekijken, moet die content wel in HDR beschikbaar zijn. Vanaf dit jaar worden HDR-Blu-rays uitgebracht. En ook Netflix heeft aangekondigd in HDR te gaan streamen.
Wat is Digitale of Softwarematige hertz?
De snelheid van de bewegingsweergave wordt in de televisiewereld het aantal Hertz (Hz) genoemd. Het aantal Hz geeft aan hoeveel keer per seconde het beeld op je televisie wordt ververst. Het voordeel van meer Hertz wordt duidelijk bij het kijken naar snelle actiefilms en sport. Dus hoe vloeiender u het beeld wil hebben, hoe hoger het aantal Hz is dat u kiest.
Op televisies met een hogere frequentie (ook wel een hogere ‘refresh rate’ genoemd) wordt het beeld vloeiender weergegeven. U ziet het verschil goed bij scenes waarbij de camera bijvoorbeeld langzaam over een landschap of een brede weg scheert. Bij televisies met een lage refresh rate hapert het beeld dan een beetje. Het is belangrijk te weten dat het lcd-paneel zelf een refresh rate heeft. Dit noemen wij de weekelijkr digitale Hertz. Bij de meeste televisies is dit 50, 60, 100 of 120 Hertz, maar de duurste en uitgebreidste modellen hebben heel soms een paneel van 200 of 240 Hertz.
Meestal is het televisiesignaal dat u televisie binnen krijgt 50 Hz. Dat betekent dat er 50 losse beeldjes per seconde in het signaal zitten. Met 100 Hz-technologie wordt daar steeds 1 extra beeldje tussen geplaatst. Het aantal beelden verdubbelt naar 100 beelden per seconde. Bij modellen die bijvoorbeeld met 200 Hz werken, worden steeds 3 nieuwe beelden toegevoegd.
Veel Smart TV’s maken gebruik van Frame interpolation technologieën. Ook wel “softwarematige Hertz” of “motion interpolation” of “motion-compensated frame interpolation” (MCFI) genoemd. Deze technologie creëert één of meerdere beelden extra tussen de bestaande frames. Hierdoor worden beelden van bronsignalen met een lage framerate nog vloeiender weergegeven.
Elke fabrikant gebruikt zijn eigen technologie om de overgang van de standaard beelden te verfijnen:
Samsung – Picture Quality Index (PQI)
LG – Picture Mastering Index (PMI)
Philips – Picture Pereformance Index (PPI)
Sony – Motionflow XR (XR)
Panasonic – Backlight Motion Rate (BMR)
Zijn de tv's geschikt voor de NL markt?
Al onze toestellen zijn geschikt voor de Nederlandse en Belgische markt. Dit ziet u als u het toestel aanzet en de begeleiding van je toestel in het Nederlands ziet. U kunt dus ook kiezen in het menu voor Nederland of Belgie. Alle toestellen werken met een CI+ module. Alle toestellen zijn geschikt voor Ziggo, Canal Digitaal, Telenet en nog meer digitale TV providers. Deze zult u dan ook tegen komen in het menu. Uiteraard heeft u ook alle beschikbare Nederlandse Apps zoals o.a. Netflix, Youtube, RTL gemist, Videoland NOS en nog veel meer.
Doet Mr. Speazy mee aan acties fabrikant?
Dat doen wij met bepaalde modellen, in de meeste gevallen niet, tenzij nadrukkelijk aangegeven bij het product zelf op de product pagina op onze website. De reden hiervoor is dat Mr. Speazy er niet voor kiest om adviesprijzen te hanteren op producten wat vaak een eis is van de desbetreffende fabrikant. Wij hanteren scherpe prijzen en in de meeste gevallen bent u dan nog steeds goedkoper uit. De fabrikanten hanteren op hun website een deelnemerslijst waarin de winkels en/of webshops worden vermeld die meedoen met een actie op een product.
Hoe hanteren jullie zulke scherpe prijzen en wat voor TV krijg ik?
Onze producten worden ingekocht via diverse leveranciers/distributeurs . Hierdoor heeft u verschillende distributeurscodes. Dit komt met name bij Samsung en LG voor. Enkel de winkels met adviesprijzen online kopen enkel en alleen rechtstreeks bij de NL distributeur. Omdat Nederland een van de duurdere distribiteurs is kopen we ook in via de Europese en kunnen we hierdoor vaak onze goede prijzen hanteren waar u als consument van kan profiteren. Je hebt hierbij ook gewoon standaard 2 jaar fabrieksgarantie op het product.
Het kan door onze manier van inkopen soms voorkomen dat er op een geleverde Samsung TV soms een andere code op staat (distribiteurscode) Als u bijvoorbeeld een AU8000 besteld kunt u een AU8002 geleverd krijgen of XXN is bijvoorbeeld XXH en bij LG bijvoorbeeld een OLED55C16LA kan de de 6 een ander nummer zijn, maar al onze toestellen zijn identiek, want er komt maar 1 model C1 uit de fabriek, en enkel geschikt voor de Nederlandse markt (voorzien of inschakeling van Benelux software zoals de NL distribiteurs) en dus gegarandeerd geschikt voor Ziggo, Canal Digitaal, Telenet en alle andere providers en werken dus uitstekend met de digitale TV modules en beschikken ook over alle Nederlandse Apps zoals Netflix, Youtube, enzovoort en digitale Nederlandse handleiding. Er komt daadwerkelijk er maar 1 model uit de fabriek van de fabrikanten en er bestaan geen verschillende modellen van bijvoorbeeld de AU8000 serie of de C1 serie.
Wat is 4K Ultra HD TV?
4K TV is een TV met een resolutie van bijna 4000p. Dit is een veel hogere resolutie dan een Full HD TV. Een andere benaming die ook vaak wordt gebruikt is Ultra HD (UHD). 4K, 4K Ultra HD, Ultra HD en UHD. Allemaal termen die door elkaar heen worden gebruikt, maar ongeveer op hetzelfde neerkomen. Simpel gezegd hebben we het hier over de opvolger van Full HD, de resolutie die tot voor kort als hoogste voor uw kijkervaring op TV gold. Full HD (1080p) is de resolutie waarop de meeste mensen nu nog TV kijken. Technisch gesproken is 1080p of Full HD eigenlijk 2K. Alleen is het onder die naam nooit bekend geworden. UHD of 4K TV is twee keer de scherpte van Full HD in de breedte en in de hoogte. In totaal vier keer meer pixels en vier keer scherper dus als u overstapt van een ‘gewone’ Full-HD TV naar een UHD-TV, dan stapt u over van 2K naar 4K. De volgende stap is 8K, maar we hebben nog een lange weg te gaan voordat deze resolutie de huiskamer zal bereiken.
Wat is het verschil tussen LED en OLED en MiniLED ?
LED
Een LED televisie maakt gebruik van led verlichting achter het paneel. LED verlichting kan rond de randen achter het display geplaatst worden (Edge Lit led verlichting) of in een array direct achter het paneel (Full LED of Direct LEDverlichting). De laatstgenoemde techniek zorgt in de meeste gevallen voor diepere zwartwaarden en een hoger contrast. Het grote voordeel van led verlichting is dat deze tv’s dunner geproduceerd kunnen worden en een beter contrast bieden.
Vooral bij Full LED of direct LED verlichting met een grote hoeveelheid (array) led’s kan een klein deel van de verlichting uitgeschakeld worden voor diepere zwartwaarden. Bij Edge Lit LED verlichting kunnen alleen bepaalde led’s aan de zijden uitgeschakeld worden waardoor u midden op het scherm nooit een volledig zwart beeld kan krijgen.
OLED
OLED is, in tegenstelling tot LED, daadwerkelijk gemaakt van miljoenen led’s en de toevoeging van de ‘O’ staat voor ‘Organisch’. Dit houdt in dat de led’s zelf licht kunnen genereren om het beeld weer te geven. OLED tv’s hebben dus geen achtergrondverlichting nodig. Om deze reden kunnen ze een stuk dunner en lichter geproduceerd worden dan LED tv’s.
Daarbij heeft de OLED techniek nog een aantal voordelen ten opzichte van LED. De kijkhoeken zijn veel groter dan bij een LED televisie, het energieverbruik ligt weer een stuk lager, de helderheid ligt een stuk hoger en het contrast is ook een stuk hoger dan we van LED tv’s gewend zijn. Het grootste voordeel van OLED, voor de echte filmliefhebbers, is dat deze techniek die diepste zwartwaarden tot nu toe kan weergeven. Elke individuele pixel kan namelijk uitgeschakeld worden waardoor je nagenoeg perfecte verdeling van donker en licht krijgt. Ook is de snelheid (frame rate) van een OLED tv hoger dan een goede LED tv waardoor motion blur (wazig beeld bij snelle bewegingen) verleden tijd zal zijn.
MiniLED
Mini-LED’s leveren helderdere en duidelijkere beelden, terwijl unieke dimzones een nauwkeurige regeling van de achtergrondverlichting en een ultrahoge contrastverhouding bieden. Bij Mini LED worden hele kleine ledlampjes achter de pixels op het scherm geplaatst. Deze lampjes zijn 40 keer kleiner dan de normale leds. Het bestaat uit extreem dunne microlagen met veel meer leds. Deze leds verlichten het scherm en creeren op deze manier een betere helderheid en contrastwaarde. Donkere tinten zijn donkerder en lichtere beelden zijn nog lichter.
Wat is een smart TV?
Een Smart TV kan worden aangesloten op een internetverbinding, dit kan draadloos via WiFi of met de kabel. Hiermee gaat er een wereld aan extra functies voor je open: apps, een browser, content van de smartphone of tablet afspelen, films on demand en veel meer! Vrijwel elke nieuwe TV die nu wordt verkocht is een Smart TV.
Via de internetverbinding kan je Smart TV updates downloaden en je een dashboard aan apps presenteren. Vaak kun je zelf kiezen welke apps u hierin wilt opnemen. Bijvoorbeeld een app voor het laatste nieuws, een app voor het weer, Netflix, YouTube, games, net wat u belangrijk vindt. Extra apps zijn meestal ook te downloaden.
Het gaat natuurlijk niet om de apps op zich, maar om wat je ermee kunt. YouTube wordt bijvoorbeeld heel veel gebruikt op de TV. Samen YouTube-filmpjes kijken is nog leuker vanaf de bank in je uw woonkamer. Daarnaast is er natuurlijk het filmaanbod via apps van bijvoorbeeld Netflix of Videoland. Kijken of er iets leuks op de TV wordt uitgezonden, is niet meer van deze tijd. u bepaalt zelf wat u leuk vindt en wanneer u dat wilt zien. En als u er zin in heeft, kijkt u gewoon een heel seizoen van die spannende TV serie achter elkaar.
Gewoon internetten kan ook op uw Smart TV , al doen veel mensen dat liever via hun tablet of smartphone. Maar soms is het handig als andere mensen mee kunnen kijken. Lekker huizen kijken via Funda bijvoorbeeld!
Games voor Smart TV’s hebben de laatste jaren een flinke ontwikkeling doorgemaakt. De spellen die je op uw smart-tv kunt spelen worden steeds geavanceerder, zonder dat u er een spelconsole voor nodig hebt. Wat u dan wel weer nodig heeftt, is een controller. Tenminste, als u uw met racegames, shooters of andere games bezighoudt, waarbij u een goede controle over de besturing nodig heeftt. Voor de liefhebbers zijn er ook eenvoudige spelletjes die u met de afstandsbediening uit kunt voeren.
Over die afstandsbediening gesproken, die is in veel gevallen ook speciaal aangepast op slimme TV’s. Een traditionele afstandsbediening met cijfers en knoppen om te zappen, volstaat niet meer. U heeft een afstandsbediening nodig waarmee u punten op het scherm aan kunt wijzen en die begrijpt wat u wilt. Een afstandsbediening die net zo slim is als uw nieuwe Smart TV, dus. U moet het ervaren om het te geloven. Kortom, wat is een Smart TV? Een TV waarmee U veel meer kunt dan TV kijken alleen!
Wat is Local, Micro of UHD dimming?
Wat is Local dimming?
Local Dimming is een technologie die donkere en lichte gebieden op het scherm detecteert en die vervolgens aan kan passen door de leds in de achtergrondverlichting te dimmen of juist feller te laten stralen. Dit doet je tv om je de mooiste donkere scènes voor te schotelen en om de kleuren en het contrast optimaal te presenteren. Met andere woorden: Local Dimming zorgt ervoor dat het beeld van jouw LED-tv er geweldig uitziet.
Wat is Micro dimming?
Micro Dimming is de slimme Local Dimming-technologie die het beeld opdeelt in nog meer zones dan bij Local Dimming. Per zone wordt het beeld lokaal geoptimaliseerd qua contrast en qua zwartwaarden. Speciale software zorgt ervoor dat u altijd een perfect helder en goed zichtbaar beeld krijgt voorgeschoteld. Micro Dimming maakt hiervoor gebruik van bijzonder snelle processors die instant algoritmes op de content die je bekijkt uit kunnen voeren. In no-time vindt de beslissing plaats om de lichte delen of de donkere delen op uw scherm aan te passen.
Wat is UHD dimming?
UHD Dimming werkt met nog meer zones dan Micro Dimming en is speciaal bedoeld voor de beeldkwaliteit van Ultra HD-schermen. UHD Dimming optimaliseert het contrast, de kleuren en de scherpte van uw beeld zoals u het nog nooit eerder zag. Deze technologie is nog geavanceerder dan de toch al slimme Micro Dimming en zorgt dan ook voor een weergaloze kijkervaring op jouw UHD-tv.
Wat is Backlight Bleeding?
Backlight bleeding is een term die gebruikt wordt bij televisies, monitoren of eigenlijk alles wat maar een scherm heeft. Bij deze term, wat letterlijk achtergrondverlichting bloeden betekent, bloed de achtergrondverlichting door het scherm heen en wordt zichtbaar wanneer dat eigenlijk niet hoort, namelijk bij donkere of zwarte beelden.
Backlight bleeding komt het meeste voor bij televisies met de Edge-LED technologie. Dit is een techniek waarbij de LED’s voor de achtergrondverlichting aan de randen van het scherm worden geplaatst en middels reflectoren over het gehele scherm worden verdeeld. De LED’s verlichten dus grote delen van het TV scherm waardoor stukken die donker moeten zijn, toch verlicht worden omdat het scherm zelf niet het licht kan dimmen.
TV’s die minder last van backlight bleeding hebben, zijn TV’s met Full-LED of Direct-LED-TV techniek. Bij deze techniek zitten de leds direct achter het lcd scherm. Hierdoor kan het licht egaler verspreid worden dan bij de Edge-LED techniek. Dit levert dus al betere kwaliteit op. Sommige televisies kunnen de leds in groepjes aansturen om meer of minder licht te geven. Dit heet bijvoorbeeld Local Dimming. Het scherm is dan in zones verdeelt welke allemaal afzonderlijk meer of minder licht kunnen geven. Backlight bleeding is hier nog steeds mogelijk, maar in mindere mate.
Er wordt wel eens gesproken over backlight bleeding als productiefout van de TV. De ene TV heeft het erger dan een ander ook al zijn het exact dezelfde types. U kunt experimenteren met de beeldinstellingen als contrast, helderheid etc. om het bleeding effect te verminderen, maar helemaal weg krijgt u het niet. Het is de toegepaste techniek die met dit effect door de fabrikanten word omschreven als “bijwerking”.
Wilt u echt van Backlight Bleeding af, dan zul je helaas op dit moment dieper in de buidel moeten tasten. Tot een tijd terug waren plasma TV’s nog in staat om perfect zwart beeld te genereren, maar plasma TV’s zijn zo goed als niet meer verkrijgbaar. Een techniek die in staat is om perfect zwart beeld te geven is het gebruiken van Oled’s (Organic Led) In een oled TV is elke pixel gemaakt van organisch materiaal welke licht geeft als er stroom doorheen gaat. Omdat elke pixel dus zelf licht geeft, is een backlight van LED’s niet meer nodig. Hierdoor heeft u dus ook geen last meer van backlight dat door pixels heen komt die eigenlijk donker moeten zijn en daardoor toch iets oplichten. Met Oled TV’s krijg je dus echt diepzwarte beelden daar waar het bedoeld is.
Wat is het verschil tussen Full HD en 4K Ultra HD?
Het belangrijkste verschil tussen een Full HD tv en een Ultra HD tv is dat de laatste scherper beeld geeft dan de eerste. In dit artikel leest u wat de termen Full HD en Ultra HD inhouden, geven we aan waar u beide resoluties tegen kunt komen en zetten we de verschillen tussen de 2 voor je op een rij. Of u voor een 4K televisie moet gaan is afhankelijk van een aantal zaken. u moet uw zelf afvragen of u vaak UHD beelden gaat bekijken. Als u regelmatig Netflix gebruikt en het juiste abonnement hebt of van plan bent een UHD Blu-ray speler aan te schaffen, is een UHD tv een goede investering. Het schermformaat en de afstand tussen u en de televisie is ook van belang. Hoe groter je televisie is en of hoe dichter je op het scherm zit, hoe meer u heeft aan 4K.
Full HD
Full HD is de resolutie die u heeft op dit moment het meeste tegenkomt bij televisies, Blu-ray spelers en videocontent. Het beeld is 1920 pixels breed en 1080 pixels hoog: in totaal 2,07 megapixel. Full HD wordt ook aangeduid met 1080i en 1080p. Hieronder lees je meer over het verschil tussen deze termen. Verwar Full HD en HD Ready overigens niet met elkaar. Door de resolutie van 1280 x 720 pixels heeft HD Ready minder dan de helft van de pixels van Full HD. Dit verschil is op korte afstand of op een groot scherm duidelijk zichtbaar.
Full HD content is gemakkelijk te vinden en te bekijken. Alle films en series op een Blu-ray schijf hebben de Full HD resolutie. Sluit een Blu-ray speler aan op je Full HD tv en geniet van hoogwaardige en scherpe beelden. DVD’s hebben maximaal een HD Ready (720p) resolutie. Een aantal televisiezenders is beschikbaar in Full HD via je digitale decoder. In Nederland vind je ongeveer 25 Full HD kanalen, in België zo’n 20. Streamt u liever video’s vanaf internet? Via Netflix zijn veel films en series in Full HD te vinden. U kunt ook op YouTube terecht voor video’s in 1080p.
4K Ultra HD
Ultra HD wordt ook wel UHD of 4K genoemd. U komt deze resolutie steeds vaker tegen bij televisies, maar nog niet zoveel bij mediaspelers en videocontent. De beeldresolutie is 3840 x 2160 (8,3 megapixel). Tv’s, mediaspelers en video’s met Ultra HD resolutie laten dus 4 keer zoveel pixels zien als Full HD beelden. Veel Ultra HD televisies en videospelers hebben een upscaler aan boord die Full HD video’s scherper laat lijken. Zo geniet u ook bij beelden die zijn opgenomen in Full HD van het scherpere beeld van een Ultra HD televisie.
Het aanbod van films, series en video’s in Ultra HD is nog klein. Met een Ultra HD Blu-ray speler bekijk je Ultra HD Blu-ray’s. U heeft hiervoor een UHD televisie nodig met een HDMI 2.0a ingang. U kunt op dit moment geen televisie uitzendingen in Ultra HD bekijken. Wij verwachten dat het een paar jaar zal duren voordat er programma’s in UHD worden uitgezonden. Via Netflix en YouTube vind u steeds meer 4K content. U heeft voor Netflix 4K een Premium abonnement nodig. Sluit voor een stabiele UHD videostream uw tv of mediaspeler met een kabel op uw modem aan, in plaats van wifi te gebruiken.
1080i en 1080p
Het getal staat voor het aantal horizontale beeldlijnen van Full HD: 1080. De ‘i’ staat voor interlaced. Bij soort beelden bouwt de tv een beeld op door de even en oneven lijnen om en om te laten knipperen. De ‘p’ in 1080p staat voor progressive. De televisie maakt een beeld alle 1080 beeldlijnen van boven naar beneden, één voor één, te verversen. Je herkent het verschil gemakkelijk bij snel bewegende beelden. Bij 1080i zie je dat de even en oneven beeldlijnen duidelijk van elkaar verschillen. Ultra HD beelden zijn altijd progressive en worden daarom aangeduid met 2160p.
Een van de veel gestelde vragen over TV’s is de vraag hoe je inches omrekent naar centimeters. Met z’n allen willen we maar wat graag weten hoe groot zo’n scherm van 55 inch nu eigenlijk echt is. En dat snappen we bij Mr. Speazy maar al te goed. In dit artikel helpen we u daarom met het omrekenen van inch naar cm. Waarom wordt de maat in inches weergegeven? De inch als maat voor de beelddiagonaal is nu eenmaal de wereldwijde standaard geworden. Voor iedereen was het natuurlijk makkelijker als dat de centimeter was, maar we zullen het met de inch moeten doen als we een nieuwe TV gaan kopen.
Voor televisieschermen berekenen we de maat diagonaal over het scherm, waarbij de randen om het scherm niet meetellen. Het gaat alleen om de ruimte waarop de projectie van het beeld plaatsvindt. De lengte en de breedte van het scherm zijn hierbij niet relevant, maar kunnen uiteraard wel relevant voor jou zijn als je je TV bijvoorbeeld aan de muur op wilt hangen.
Wat is nu 1 inch in cm? 1 inch staat officieel gelijk aan 25,4 mm (2,54 cm) Een inch wordt ook wel door het symbool (“) weergegeven. Bijvoorbeeld: 40 inch is hetzelfde als 40”.
Passen we deze berekening toe op de meest voorkomende TV maten, dan ziet het lijstje met TV formaten er als volgt uit:
32 inch – 82 centimeter
40 inch – 102 centimeter
43 inch – 109 centimeter
49 inch – 124 centimeter
50 inch – 127 centimeter
55 inch – 139 centimeter
58 inch – 147 centimeter
60 inch – 152 centimeter
65 inch – 165 centimeter
70 inch – 177 centimeter
75 inch – 191 centimeter
86 inch – 219 centimeter
HDR staat voor High Dynamic Range. Een van de nieuwe ontwikkelingen om de beeldkwaliteit van TV’s nog beter te maken. HDR is een aanvullende technologie, waarmee een betere kleurweergave en hogere helderheid wordt bereikt. Ook maakt HDR het mogelijk om zowel donkere als lichte kleuren naast elkaar te tonen.
Fotografen kenden het begrip HDR al. Ook op je smartphone zit vaak een HDR-functie waarmee u extra indringende foto’s kunt maken. HDR wordt vaak overdreven gebruikt voor een extra dramatisch effect. Maar in handen van professionals kan het een revolutionaire toevoeging aan uwfilmervaring zijn.
HDR is een softwarematige toevoeging aan je TV die het mogelijk maakt om de helderheid op specifieke plekken van uw TV op te schroeven. Het voordeel is dat alleen de helderheid daar een boost krijgt, waar het moet. Donkere gebieden die donker moeten blijven, blijven dat ook bij HDR. En als dat nodig is, worden ze zelfs nog iets donkerder. Een klein verschil, denkt u misschien? Integendeel. Met HDR TV gaat er een heel nieuw detailniveau voor u open. In donkere scènes kunt u veel makkelijker details waarnemen. En lichtere delen op het scherm springen er veel meer uit. Kleuren zijn rijker en levendiger.
HDR voegt niet meer pixels toe, zoals 4K Ultra HD, maar laat de pixels die er zijn veel meer stralen. HDR is dan ook niet alleen interessant voor de allergrootste schermen. Ook kleinere schermformaten profiteren van deze nieuwe technologie. Kort gezegd wordt het beeld met HDR TV veel duidelijker en oogt het beeld als geheel realistischer.
Om content op je HDR TV te kunnen bekijken, moet die content wel in HDR beschikbaar zijn. Vanaf dit jaar worden HDR-Blu-rays uitgebracht. En ook Netflix heeft aangekondigd in HDR te gaan streamen.
De snelheid van de bewegingsweergave wordt in de televisiewereld het aantal Hertz (Hz) genoemd. Het aantal Hz geeft aan hoeveel keer per seconde het beeld op je televisie wordt ververst. Het voordeel van meer Hertz wordt duidelijk bij het kijken naar snelle actiefilms en sport. Dus hoe vloeiender u het beeld wil hebben, hoe hoger het aantal Hz is dat u kiest.
Op televisies met een hogere frequentie (ook wel een hogere ‘refresh rate’ genoemd) wordt het beeld vloeiender weergegeven. U ziet het verschil goed bij scenes waarbij de camera bijvoorbeeld langzaam over een landschap of een brede weg scheert. Bij televisies met een lage refresh rate hapert het beeld dan een beetje. Het is belangrijk te weten dat het lcd-paneel zelf een refresh rate heeft. Dit noemen wij de weekelijkr digitale Hertz. Bij de meeste televisies is dit 50, 60, 100 of 120 Hertz, maar de duurste en uitgebreidste modellen hebben heel soms een paneel van 200 of 240 Hertz.
Meestal is het televisiesignaal dat u televisie binnen krijgt 50 Hz. Dat betekent dat er 50 losse beeldjes per seconde in het signaal zitten. Met 100 Hz-technologie wordt daar steeds 1 extra beeldje tussen geplaatst. Het aantal beelden verdubbelt naar 100 beelden per seconde. Bij modellen die bijvoorbeeld met 200 Hz werken, worden steeds 3 nieuwe beelden toegevoegd.
Veel Smart TV’s maken gebruik van Frame interpolation technologieën. Ook wel “softwarematige Hertz” of “motion interpolation” of “motion-compensated frame interpolation” (MCFI) genoemd. Deze technologie creëert één of meerdere beelden extra tussen de bestaande frames. Hierdoor worden beelden van bronsignalen met een lage framerate nog vloeiender weergegeven.
Elke fabrikant gebruikt zijn eigen technologie om de overgang van de standaard beelden te verfijnen:
Samsung – Picture Quality Index (PQI)
LG – Picture Mastering Index (PMI)
Philips – Picture Pereformance Index (PPI)
Sony – Motionflow XR (XR)
Panasonic – Backlight Motion Rate (BMR)
Al onze toestellen zijn geschikt voor de Nederlandse en Belgische markt. Dit ziet u als u het toestel aanzet en de begeleiding van je toestel in het Nederlands ziet. U kunt dus ook kiezen in het menu voor Nederland of Belgie. Alle toestellen werken met een CI+ module. Alle toestellen zijn geschikt voor Ziggo, Canal Digitaal, Telenet en nog meer digitale TV providers. Deze zult u dan ook tegen komen in het menu. Uiteraard heeft u ook alle beschikbare Nederlandse Apps zoals o.a. Netflix, Youtube, RTL gemist, Videoland NOS en nog veel meer.
Dat doen wij met bepaalde modellen, in de meeste gevallen niet, tenzij nadrukkelijk aangegeven bij het product zelf op de product pagina op onze website. De reden hiervoor is dat Mr. Speazy er niet voor kiest om adviesprijzen te hanteren op producten wat vaak een eis is van de desbetreffende fabrikant. Wij hanteren scherpe prijzen en in de meeste gevallen bent u dan nog steeds goedkoper uit. De fabrikanten hanteren op hun website een deelnemerslijst waarin de winkels en/of webshops worden vermeld die meedoen met een actie op een product.
Onze producten worden ingekocht via diverse leveranciers/distributeurs . Hierdoor heeft u verschillende distributeurscodes. Dit komt met name bij Samsung en LG voor. Enkel de winkels met adviesprijzen online kopen enkel en alleen rechtstreeks bij de NL distributeur. Omdat Nederland een van de duurdere distribiteurs is kopen we ook in via de Europese en kunnen we hierdoor vaak onze goede prijzen hanteren waar u als consument van kan profiteren. Je hebt hierbij ook gewoon standaard 2 jaar fabrieksgarantie op het product.
Het kan door onze manier van inkopen soms voorkomen dat er op een geleverde Samsung TV soms een andere code op staat (distribiteurscode) Als u bijvoorbeeld een AU8000 besteld kunt u een AU8002 geleverd krijgen of XXN is bijvoorbeeld XXH en bij LG bijvoorbeeld een OLED55C16LA kan de de 6 een ander nummer zijn, maar al onze toestellen zijn identiek, want er komt maar 1 model C1 uit de fabriek, en enkel geschikt voor de Nederlandse markt (voorzien of inschakeling van Benelux software zoals de NL distribiteurs) en dus gegarandeerd geschikt voor Ziggo, Canal Digitaal, Telenet en alle andere providers en werken dus uitstekend met de digitale TV modules en beschikken ook over alle Nederlandse Apps zoals Netflix, Youtube, enzovoort en digitale Nederlandse handleiding. Er komt daadwerkelijk er maar 1 model uit de fabriek van de fabrikanten en er bestaan geen verschillende modellen van bijvoorbeeld de AU8000 serie of de C1 serie.
4K TV is een TV met een resolutie van bijna 4000p. Dit is een veel hogere resolutie dan een Full HD TV. Een andere benaming die ook vaak wordt gebruikt is Ultra HD (UHD). 4K, 4K Ultra HD, Ultra HD en UHD. Allemaal termen die door elkaar heen worden gebruikt, maar ongeveer op hetzelfde neerkomen. Simpel gezegd hebben we het hier over de opvolger van Full HD, de resolutie die tot voor kort als hoogste voor uw kijkervaring op TV gold. Full HD (1080p) is de resolutie waarop de meeste mensen nu nog TV kijken. Technisch gesproken is 1080p of Full HD eigenlijk 2K. Alleen is het onder die naam nooit bekend geworden. UHD of 4K TV is twee keer de scherpte van Full HD in de breedte en in de hoogte. In totaal vier keer meer pixels en vier keer scherper dus als u overstapt van een ‘gewone’ Full-HD TV naar een UHD-TV, dan stapt u over van 2K naar 4K. De volgende stap is 8K, maar we hebben nog een lange weg te gaan voordat deze resolutie de huiskamer zal bereiken.
LED
Een LED televisie maakt gebruik van led verlichting achter het paneel. LED verlichting kan rond de randen achter het display geplaatst worden (Edge Lit led verlichting) of in een array direct achter het paneel (Full LED of Direct LEDverlichting). De laatstgenoemde techniek zorgt in de meeste gevallen voor diepere zwartwaarden en een hoger contrast. Het grote voordeel van led verlichting is dat deze tv’s dunner geproduceerd kunnen worden en een beter contrast bieden.
Vooral bij Full LED of direct LED verlichting met een grote hoeveelheid (array) led’s kan een klein deel van de verlichting uitgeschakeld worden voor diepere zwartwaarden. Bij Edge Lit LED verlichting kunnen alleen bepaalde led’s aan de zijden uitgeschakeld worden waardoor u midden op het scherm nooit een volledig zwart beeld kan krijgen.
OLED
OLED is, in tegenstelling tot LED, daadwerkelijk gemaakt van miljoenen led’s en de toevoeging van de ‘O’ staat voor ‘Organisch’. Dit houdt in dat de led’s zelf licht kunnen genereren om het beeld weer te geven. OLED tv’s hebben dus geen achtergrondverlichting nodig. Om deze reden kunnen ze een stuk dunner en lichter geproduceerd worden dan LED tv’s.
Daarbij heeft de OLED techniek nog een aantal voordelen ten opzichte van LED. De kijkhoeken zijn veel groter dan bij een LED televisie, het energieverbruik ligt weer een stuk lager, de helderheid ligt een stuk hoger en het contrast is ook een stuk hoger dan we van LED tv’s gewend zijn. Het grootste voordeel van OLED, voor de echte filmliefhebbers, is dat deze techniek die diepste zwartwaarden tot nu toe kan weergeven. Elke individuele pixel kan namelijk uitgeschakeld worden waardoor je nagenoeg perfecte verdeling van donker en licht krijgt. Ook is de snelheid (frame rate) van een OLED tv hoger dan een goede LED tv waardoor motion blur (wazig beeld bij snelle bewegingen) verleden tijd zal zijn.
MiniLED
Mini-LED’s leveren helderdere en duidelijkere beelden, terwijl unieke dimzones een nauwkeurige regeling van de achtergrondverlichting en een ultrahoge contrastverhouding bieden. Bij Mini LED worden hele kleine ledlampjes achter de pixels op het scherm geplaatst. Deze lampjes zijn 40 keer kleiner dan de normale leds. Het bestaat uit extreem dunne microlagen met veel meer leds. Deze leds verlichten het scherm en creeren op deze manier een betere helderheid en contrastwaarde. Donkere tinten zijn donkerder en lichtere beelden zijn nog lichter.
Een Smart TV kan worden aangesloten op een internetverbinding, dit kan draadloos via WiFi of met de kabel. Hiermee gaat er een wereld aan extra functies voor je open: apps, een browser, content van de smartphone of tablet afspelen, films on demand en veel meer! Vrijwel elke nieuwe TV die nu wordt verkocht is een Smart TV.
Via de internetverbinding kan je Smart TV updates downloaden en je een dashboard aan apps presenteren. Vaak kun je zelf kiezen welke apps u hierin wilt opnemen. Bijvoorbeeld een app voor het laatste nieuws, een app voor het weer, Netflix, YouTube, games, net wat u belangrijk vindt. Extra apps zijn meestal ook te downloaden.
Het gaat natuurlijk niet om de apps op zich, maar om wat je ermee kunt. YouTube wordt bijvoorbeeld heel veel gebruikt op de TV. Samen YouTube-filmpjes kijken is nog leuker vanaf de bank in je uw woonkamer. Daarnaast is er natuurlijk het filmaanbod via apps van bijvoorbeeld Netflix of Videoland. Kijken of er iets leuks op de TV wordt uitgezonden, is niet meer van deze tijd. u bepaalt zelf wat u leuk vindt en wanneer u dat wilt zien. En als u er zin in heeft, kijkt u gewoon een heel seizoen van die spannende TV serie achter elkaar.
Gewoon internetten kan ook op uw Smart TV , al doen veel mensen dat liever via hun tablet of smartphone. Maar soms is het handig als andere mensen mee kunnen kijken. Lekker huizen kijken via Funda bijvoorbeeld!
Games voor Smart TV’s hebben de laatste jaren een flinke ontwikkeling doorgemaakt. De spellen die je op uw smart-tv kunt spelen worden steeds geavanceerder, zonder dat u er een spelconsole voor nodig hebt. Wat u dan wel weer nodig heeftt, is een controller. Tenminste, als u uw met racegames, shooters of andere games bezighoudt, waarbij u een goede controle over de besturing nodig heeftt. Voor de liefhebbers zijn er ook eenvoudige spelletjes die u met de afstandsbediening uit kunt voeren.
Over die afstandsbediening gesproken, die is in veel gevallen ook speciaal aangepast op slimme TV’s. Een traditionele afstandsbediening met cijfers en knoppen om te zappen, volstaat niet meer. U heeft een afstandsbediening nodig waarmee u punten op het scherm aan kunt wijzen en die begrijpt wat u wilt. Een afstandsbediening die net zo slim is als uw nieuwe Smart TV, dus. U moet het ervaren om het te geloven. Kortom, wat is een Smart TV? Een TV waarmee U veel meer kunt dan TV kijken alleen!
Wat is Local dimming?
Local Dimming is een technologie die donkere en lichte gebieden op het scherm detecteert en die vervolgens aan kan passen door de leds in de achtergrondverlichting te dimmen of juist feller te laten stralen. Dit doet je tv om je de mooiste donkere scènes voor te schotelen en om de kleuren en het contrast optimaal te presenteren. Met andere woorden: Local Dimming zorgt ervoor dat het beeld van jouw LED-tv er geweldig uitziet.
Wat is Micro dimming?
Micro Dimming is de slimme Local Dimming-technologie die het beeld opdeelt in nog meer zones dan bij Local Dimming. Per zone wordt het beeld lokaal geoptimaliseerd qua contrast en qua zwartwaarden. Speciale software zorgt ervoor dat u altijd een perfect helder en goed zichtbaar beeld krijgt voorgeschoteld. Micro Dimming maakt hiervoor gebruik van bijzonder snelle processors die instant algoritmes op de content die je bekijkt uit kunnen voeren. In no-time vindt de beslissing plaats om de lichte delen of de donkere delen op uw scherm aan te passen.
Wat is UHD dimming?
UHD Dimming werkt met nog meer zones dan Micro Dimming en is speciaal bedoeld voor de beeldkwaliteit van Ultra HD-schermen. UHD Dimming optimaliseert het contrast, de kleuren en de scherpte van uw beeld zoals u het nog nooit eerder zag. Deze technologie is nog geavanceerder dan de toch al slimme Micro Dimming en zorgt dan ook voor een weergaloze kijkervaring op jouw UHD-tv.
Backlight bleeding is een term die gebruikt wordt bij televisies, monitoren of eigenlijk alles wat maar een scherm heeft. Bij deze term, wat letterlijk achtergrondverlichting bloeden betekent, bloed de achtergrondverlichting door het scherm heen en wordt zichtbaar wanneer dat eigenlijk niet hoort, namelijk bij donkere of zwarte beelden.
Backlight bleeding komt het meeste voor bij televisies met de Edge-LED technologie. Dit is een techniek waarbij de LED’s voor de achtergrondverlichting aan de randen van het scherm worden geplaatst en middels reflectoren over het gehele scherm worden verdeeld. De LED’s verlichten dus grote delen van het TV scherm waardoor stukken die donker moeten zijn, toch verlicht worden omdat het scherm zelf niet het licht kan dimmen.
TV’s die minder last van backlight bleeding hebben, zijn TV’s met Full-LED of Direct-LED-TV techniek. Bij deze techniek zitten de leds direct achter het lcd scherm. Hierdoor kan het licht egaler verspreid worden dan bij de Edge-LED techniek. Dit levert dus al betere kwaliteit op. Sommige televisies kunnen de leds in groepjes aansturen om meer of minder licht te geven. Dit heet bijvoorbeeld Local Dimming. Het scherm is dan in zones verdeelt welke allemaal afzonderlijk meer of minder licht kunnen geven. Backlight bleeding is hier nog steeds mogelijk, maar in mindere mate.
Er wordt wel eens gesproken over backlight bleeding als productiefout van de TV. De ene TV heeft het erger dan een ander ook al zijn het exact dezelfde types. U kunt experimenteren met de beeldinstellingen als contrast, helderheid etc. om het bleeding effect te verminderen, maar helemaal weg krijgt u het niet. Het is de toegepaste techniek die met dit effect door de fabrikanten word omschreven als “bijwerking”.
Wilt u echt van Backlight Bleeding af, dan zul je helaas op dit moment dieper in de buidel moeten tasten. Tot een tijd terug waren plasma TV’s nog in staat om perfect zwart beeld te genereren, maar plasma TV’s zijn zo goed als niet meer verkrijgbaar. Een techniek die in staat is om perfect zwart beeld te geven is het gebruiken van Oled’s (Organic Led) In een oled TV is elke pixel gemaakt van organisch materiaal welke licht geeft als er stroom doorheen gaat. Omdat elke pixel dus zelf licht geeft, is een backlight van LED’s niet meer nodig. Hierdoor heeft u dus ook geen last meer van backlight dat door pixels heen komt die eigenlijk donker moeten zijn en daardoor toch iets oplichten. Met Oled TV’s krijg je dus echt diepzwarte beelden daar waar het bedoeld is.
Het belangrijkste verschil tussen een Full HD tv en een Ultra HD tv is dat de laatste scherper beeld geeft dan de eerste. In dit artikel leest u wat de termen Full HD en Ultra HD inhouden, geven we aan waar u beide resoluties tegen kunt komen en zetten we de verschillen tussen de 2 voor je op een rij. Of u voor een 4K televisie moet gaan is afhankelijk van een aantal zaken. u moet uw zelf afvragen of u vaak UHD beelden gaat bekijken. Als u regelmatig Netflix gebruikt en het juiste abonnement hebt of van plan bent een UHD Blu-ray speler aan te schaffen, is een UHD tv een goede investering. Het schermformaat en de afstand tussen u en de televisie is ook van belang. Hoe groter je televisie is en of hoe dichter je op het scherm zit, hoe meer u heeft aan 4K.
Full HD
Full HD is de resolutie die u heeft op dit moment het meeste tegenkomt bij televisies, Blu-ray spelers en videocontent. Het beeld is 1920 pixels breed en 1080 pixels hoog: in totaal 2,07 megapixel. Full HD wordt ook aangeduid met 1080i en 1080p. Hieronder lees je meer over het verschil tussen deze termen. Verwar Full HD en HD Ready overigens niet met elkaar. Door de resolutie van 1280 x 720 pixels heeft HD Ready minder dan de helft van de pixels van Full HD. Dit verschil is op korte afstand of op een groot scherm duidelijk zichtbaar.
Full HD content is gemakkelijk te vinden en te bekijken. Alle films en series op een Blu-ray schijf hebben de Full HD resolutie. Sluit een Blu-ray speler aan op je Full HD tv en geniet van hoogwaardige en scherpe beelden. DVD’s hebben maximaal een HD Ready (720p) resolutie. Een aantal televisiezenders is beschikbaar in Full HD via je digitale decoder. In Nederland vind je ongeveer 25 Full HD kanalen, in België zo’n 20. Streamt u liever video’s vanaf internet? Via Netflix zijn veel films en series in Full HD te vinden. U kunt ook op YouTube terecht voor video’s in 1080p.
4K Ultra HD
Ultra HD wordt ook wel UHD of 4K genoemd. U komt deze resolutie steeds vaker tegen bij televisies, maar nog niet zoveel bij mediaspelers en videocontent. De beeldresolutie is 3840 x 2160 (8,3 megapixel). Tv’s, mediaspelers en video’s met Ultra HD resolutie laten dus 4 keer zoveel pixels zien als Full HD beelden. Veel Ultra HD televisies en videospelers hebben een upscaler aan boord die Full HD video’s scherper laat lijken. Zo geniet u ook bij beelden die zijn opgenomen in Full HD van het scherpere beeld van een Ultra HD televisie.
Het aanbod van films, series en video’s in Ultra HD is nog klein. Met een Ultra HD Blu-ray speler bekijk je Ultra HD Blu-ray’s. U heeft hiervoor een UHD televisie nodig met een HDMI 2.0a ingang. U kunt op dit moment geen televisie uitzendingen in Ultra HD bekijken. Wij verwachten dat het een paar jaar zal duren voordat er programma’s in UHD worden uitgezonden. Via Netflix en YouTube vind u steeds meer 4K content. U heeft voor Netflix 4K een Premium abonnement nodig. Sluit voor een stabiele UHD videostream uw tv of mediaspeler met een kabel op uw modem aan, in plaats van wifi te gebruiken.
1080i en 1080p
Het getal staat voor het aantal horizontale beeldlijnen van Full HD: 1080. De ‘i’ staat voor interlaced. Bij soort beelden bouwt de tv een beeld op door de even en oneven lijnen om en om te laten knipperen. De ‘p’ in 1080p staat voor progressive. De televisie maakt een beeld alle 1080 beeldlijnen van boven naar beneden, één voor één, te verversen. Je herkent het verschil gemakkelijk bij snel bewegende beelden. Bij 1080i zie je dat de even en oneven beeldlijnen duidelijk van elkaar verschillen. Ultra HD beelden zijn altijd progressive en worden daarom aangeduid met 2160p.
Retourneren – Herroepingsrecht
Zijn er voorzorgmatregelen voor het uitpakken?
Mocht je het product willen retourneren dan dient u de verpakkingen zo goed als in volledige nieuwstaat aan ons terug te sturen. Uit voorzorg geven wij u daarom de volgende tips mee:
– Sommige producten worden geleverd in een doos met verwijderbare Piepschuim, zoals bij televisies, in dit geval verwijder je deze piepschuim en is de televisie gemakkelijk uit de doos te halen.
– U dient het plakband voorzichtig in de naden open te snijden (niet eraf scheuren, dit zal de doos beschadigen). De verpakkingsmaterialen in de doos dienen ook voorzichtig geopend te worden en mogen niet beschadigen.
– Bewaar de eerste 14 dagen alle verpakkingen zoals aangeleverd. De doos en inhoud van de doos met al het bijbehorende verpakkingsmateriaal moet u dus voorzichtig behandelen.
Tip: Plak bij het opsturen-retourneren de doos alleen dicht met doorzichtig plakband, dus geen ducktape of ander plakband en alleen op de plaatsen waar al plakband aanwezig is.
Wanneer kan ik een product retourneren?
In de bedenktermijn van 14 dagen kunt u alleen het artikel op “zicht” controleren zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat u als consument het geleverde ook zal mogen uitpakken en zo nodig mag inschakelen en gebruiken zoals u dat ook in de winkel zou mogen. Dat wil zeggen dat u het kunt vergelijken met hetgeen wat u op de site heeft gezien. U kunt het product maximaal 2 uur gebruiken en mag deze niet alvast bevestigen aan de muur. Indien langer gebruikt of beschadigd wordt een vergoeding in rekening gebracht van minimaal 15 procent.
Zolang u als klant nog niet heeft besloten het product te behouden, mag u het product weliswaar proberen, echter niet gebruiken en moet u deze weer inpakken zoals u het product heeft gekregen. Producten die u bij ons koopt en die niet goed werken vallen uiteraard onder de wettelijke garantieregeling.
Voordat U het pakket opent, bekijk eerst de opening/verpakkingsinstructies(indien U het pakket opent kan het zijn dat u bepaalde rechten in verband met retour verliest)
Pak daarom alles zo voorzichtig mogelijk uit om een retourprocedure, eventueel nodig, zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Praktijkvoorbeeld: Het bovenstaande klinkt misschien ingewikkeld, daarom geven we U hieronder een voorbeeld uit de praktijk. Het gaat hierbij om het retourneren van producten in het kader van de wet herroepingsrecht. U koopt een televisie via de website van Mr. Speazy. Nadat u er een paar dagen mee hebt gekeken, besluit u dat deze televisie niet voldoet aan uw verwachtingen. Mag u deze tv retourneren? Helaas, omdat de tv een aantal dagen is gebruikt en daardoor een flink aantal branduren heeft, mag deze niet geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons afleesbaar. U koopt een televisie en binnen 2 uur besluit U dat deze televisie niet voldoet aan de verwachtingen. Mag U deze tv retourneren? Dat mag, omdat de tv minimaal is gebruikt en daardoor maximaal 2 branduren heeft, mag deze geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons afleesbaar.
De consument mag de tv uitpakken en de tv aanzetten en beoordelen of bijvoorbeeld het beeld goed is. Dit noemen wij “op zicht” controleren. Intensief gebruik is niet toegestaan. Eigenlijk valt een avond tv kijken al onder “onnodig gebruik”. Daarmee is het recht op retour vervallen. Wij hanteren een maximale speelduur van 2 uur. Dit wordt door ons gecontroleerd bij binnenkomst. Heeft het scherm meer dan 2 branduren dan zal deze niet worden behandeld onder de wet koop op afstand en retour worden gezonden. Een tv aan de muur monteren e.d. valt onder onnodig gebruik en is derhalve niet toegestaan. We vragen u ervoor zorg te dragen dat het product zo snel mogelijk bij ons aangeboden wordt. Zendingen die later dan 14 dagen worden aangeboden, kunnen wij helaas niet accepteren. Pak alles zo voorzichtig mogelijk uit om een retour procedure , eventueel nodig, zo gemakkelijk mogelijk te maken.
We verkopen onze producten tegen een zo’n aantrekkelijk mogelijke prijs. Zo kan iedereen in Nederland en Belgie profiteren van de laagst mogelijke prijs voor elektronica. Daardoor zijn onze marges echter zeer laag ten opzichte van andere webshops. Onze marges zijn zo klein dat dit helaas niet mogelijk is. Vandaar dat wij zeer streng moeten zijn met deze policy.
Hoe gaat het retourneren in z'n werk?
Bij Mr. Speazy kunt u een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. De 14 dagen tellen vanaf de dag dat u uw artikel(en) heeft afgehaald of afgeleverd hebt gekregen. Neem voor retournering telefonisch of per email contact op met ons.
Een belangrijke voorwaarde van retournering is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd. Ook de originele verkoopfactuur dient u uw retourneren bij de producten. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. U mag een product maximaal 2 uur testen.
Tijdens deze termijn moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag u slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden en/of het juiste product heeft ontvangen. Indien je van je herroepingsrecht gebruikt maakt, moet u het product met alle geleverde toebehoren en in originele staat en verpakking aan Mr. Speazy retourneren. Retourneren gebeurt dus conform de door Mr. Speazy verstrekte redelijke en duidelijke instructies. U krijgt het volledige bedrag exclusief de kosten voor het retourzenden uiterlijk binnen 14 dagen retour.
Retourneren is altijd op kosten van de klant.
Wilt u door Mr. Speazy een televisie laten ophalen dan zijn de kosten t/m 60 inch € 69,95 en 65 t/m 86 inch € 89,95.
Hoe kan ik een product retourneren?
Om je product aan te melden voor retourneren dient u het contactformulier in te vullen op onze webshop of een e-mail te sturen. Zodra de aanvraag is afgerond zal de klantenservice van Mr. Speazy je binnen 2 werkdagen instructies toezenden om het product op te sturen. De kosten voor het retour zenden zijn voor u . Uiteraard kunt het product ook langs brengen in onze winkel in Vlissingen.
Indien u wenst zelf niet zorg te dragen voor het retourneren van de bestelling kunt u dit ook door Mr. Speazy laten doen. U dient voor een ophaalafspraak telefonisch of per email contact op te nemen met Mr. Speazy. Kosten voor het ophalen van het product zijn voor rekening van de klant en zullen tijdens het telefonische of email contact gemeld worden.
Wie is er aansprakelijk voor de retourzending?
U bent altijd zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport als u het product zelf retourneert. We adviseren daarom dat u voor een transportverzekering zorgt, indien u een pakket aan ons retourneert. Bij alle bestellingen die worden geretourneerd voor creditering of omruiling, draagt u zelf de kosten voor de retourzending. Indien u kiest dat de producten worden afgehaald door Mr. Speazy dan worden de producten door ons gecontroleerd en meegenomen. Vanaf dat moment draagt Mr. Speazy zelf het risico van transport, schade of vermissing. Bij beschadiging van het product bij het retour zenden worden kosten bij u in rekening gebracht.
Wat als ik een product heb afgehaald?
Bij het fysiek afhalen bij Mr. Speazy winkel in Vlissingen gelden de regels, zoals bij koop op afstand, officieel niet. We zijn wettelijk niet verplicht de aankoop te annuleren of het geld terug te geven indien u niet tevreden bent met het product. Toch hebben we een omruilservice ingesteld, onder dezelfde voorwaarden van het herroepingsrecht zoals u online een artikel besteld.
Kan ik een product ook ruilen?
U kunt een artikel ook ruilen als u dat wenst. U koopt bijvoorbeeld bij Mr. Speazy een TV en na het op zicht controleren vind u dat de TV te groot of te klein is of niet naar wens. Neem dan contact met ons op per telefoon of per email. U kunt dan de TV ruilen voor een groter of kleiner exemplaar of een ander model. Indien u de TV langer hebt gebruikt dan 2 uur dan is dit ook altijd mogelijk maar zullen we hiervoor wel extra kosten in rekening brengen. Afhankelijk van hoelang u het product gebruikt heeft.
Moet ik een product direct controleren?
Mr. Speazy en vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Mochten artikelen toch visuele schade hebben opgelopen dan dient u dit binnen 48 uur te melden aan ons. Ook dient u uw bestelling na levering binnen 24 uur te controleren op compleetheid. Producten welke voorzien zijn van een stekker dient u ter controle ook aan te sluiten. Melding na 24 uur met betrekking tot beschadigingen en of levering niet overeenstemmend met de orderbevestiging vallen niet onder garantie of herroepingsrecht.
Uitpakken en controleren product:
Volg de uitpak-instructies van de fabrikant. Deze instructies kunt u in de verpakking en op de website van de fabrikant terugvinden.
Bij gevoelige producten zoals televisie’s en voor een zorgvuldige afhandeling van schade dient u het product direct na het uitpakken te controleren op de werking door de tv aan te zetten en te checken of er zichtbare schade is, als u schade ziet, dient u dat direct te melden aan Mr. Speazy zodat wij dat vervolgens bij onze vervoerder en leverancier kunnen melden en u dient het product terug in de verpakking te plaatsen, dat dient u te doen bijvoorbeeld voor het ophangen van de tv aan de muur, dat is van belang omdat we anders niet kunnen controleren waneer de schade is ontstaan, als u deze instructies niet volgt, kunnen wij de schade niet meer in behandeling nemen en u bent vanaf dat moment zelf verantwoordelijk voor eventuele schade.
Bij Mr. Speazy kun je een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. De 14 dagen tellen vanaf de dag dat u uw artikel(en) heeft afgehaald of afgeleverd hebt gekregen. Neem voor retournering telefonisch of per email contact op met ons. Een belangrijke voorwaarde van retournering is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd. Ook de originele verkoopfactuur dient u te retourneren bij de producten. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. U mag een product maximaal 2 uur testen. Mocht u het product willen retourneren dan dient u de verpakkingen zo goed als in volledige nieuwstaat aan ons terug te sturen. Uit voorzorg geven wij u daarom de volgende tips mee:
-Sommige producten worden geleverd in een doos met verwijderbare Piepschuim, zoals bij televisies, in dit geval verwijderd u deze doppen en is de televisie gemakkelijk uit de doos te halen.
– Bewaar de eerste 14 dagen alle verpakkingen zoals aangeleverd. De doos en inhoud van de doos met al het bijbehorende verpakkingsmateriaal moet u dus voorzichtig behandelen.
Tip: Plak bij het opsturen/retourneren de doos alleen dicht met doorzichtig plakband, dus geen ducktape of ander plakband en alleen op de plaatsen waar al plakband aanwezig is.
Mocht je het product willen retourneren dan dient u de verpakkingen zo goed als in volledige nieuwstaat aan ons terug te sturen. Uit voorzorg geven wij u daarom de volgende tips mee:
– Sommige producten worden geleverd in een doos met verwijderbare Piepschuim, zoals bij televisies, in dit geval verwijder je deze piepschuim en is de televisie gemakkelijk uit de doos te halen.
– U dient het plakband voorzichtig in de naden open te snijden (niet eraf scheuren, dit zal de doos beschadigen). De verpakkingsmaterialen in de doos dienen ook voorzichtig geopend te worden en mogen niet beschadigen.
– Bewaar de eerste 14 dagen alle verpakkingen zoals aangeleverd. De doos en inhoud van de doos met al het bijbehorende verpakkingsmateriaal moet u dus voorzichtig behandelen.
Tip: Plak bij het opsturen-retourneren de doos alleen dicht met doorzichtig plakband, dus geen ducktape of ander plakband en alleen op de plaatsen waar al plakband aanwezig is.
In de bedenktermijn van 14 dagen kunt u alleen het artikel op “zicht” controleren zoals u dat normaal gesproken ook in de winkel zou mogen. Dat betekent in het algemeen dat u als consument het geleverde ook zal mogen uitpakken en zo nodig mag inschakelen en gebruiken zoals u dat ook in de winkel zou mogen. Dat wil zeggen dat u het kunt vergelijken met hetgeen wat u op de site heeft gezien. U kunt het product maximaal 2 uur gebruiken en mag deze niet alvast bevestigen aan de muur. Indien langer gebruikt of beschadigd wordt een vergoeding in rekening gebracht van minimaal 15 procent.
Zolang u als klant nog niet heeft besloten het product te behouden, mag u het product weliswaar proberen, echter niet gebruiken en moet u deze weer inpakken zoals u het product heeft gekregen. Producten die u bij ons koopt en die niet goed werken vallen uiteraard onder de wettelijke garantieregeling.
Voordat U het pakket opent, bekijk eerst de opening/verpakkingsinstructies(indien U het pakket opent kan het zijn dat u bepaalde rechten in verband met retour verliest)
Pak daarom alles zo voorzichtig mogelijk uit om een retourprocedure, eventueel nodig, zo gemakkelijk mogelijk te maken.
Praktijkvoorbeeld: Het bovenstaande klinkt misschien ingewikkeld, daarom geven we U hieronder een voorbeeld uit de praktijk. Het gaat hierbij om het retourneren van producten in het kader van de wet herroepingsrecht. U koopt een televisie via de website van Mr. Speazy. Nadat u er een paar dagen mee hebt gekeken, besluit u dat deze televisie niet voldoet aan uw verwachtingen. Mag u deze tv retourneren? Helaas, omdat de tv een aantal dagen is gebruikt en daardoor een flink aantal branduren heeft, mag deze niet geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons afleesbaar. U koopt een televisie en binnen 2 uur besluit U dat deze televisie niet voldoet aan de verwachtingen. Mag U deze tv retourneren? Dat mag, omdat de tv minimaal is gebruikt en daardoor maximaal 2 branduren heeft, mag deze geretourneerd worden. Het aantal branduren is door ons afleesbaar.
De consument mag de tv uitpakken en de tv aanzetten en beoordelen of bijvoorbeeld het beeld goed is. Dit noemen wij “op zicht” controleren. Intensief gebruik is niet toegestaan. Eigenlijk valt een avond tv kijken al onder “onnodig gebruik”. Daarmee is het recht op retour vervallen. Wij hanteren een maximale speelduur van 2 uur. Dit wordt door ons gecontroleerd bij binnenkomst. Heeft het scherm meer dan 2 branduren dan zal deze niet worden behandeld onder de wet koop op afstand en retour worden gezonden. Een tv aan de muur monteren e.d. valt onder onnodig gebruik en is derhalve niet toegestaan. We vragen u ervoor zorg te dragen dat het product zo snel mogelijk bij ons aangeboden wordt. Zendingen die later dan 14 dagen worden aangeboden, kunnen wij helaas niet accepteren. Pak alles zo voorzichtig mogelijk uit om een retour procedure , eventueel nodig, zo gemakkelijk mogelijk te maken.
We verkopen onze producten tegen een zo’n aantrekkelijk mogelijke prijs. Zo kan iedereen in Nederland en Belgie profiteren van de laagst mogelijke prijs voor elektronica. Daardoor zijn onze marges echter zeer laag ten opzichte van andere webshops. Onze marges zijn zo klein dat dit helaas niet mogelijk is. Vandaar dat wij zeer streng moeten zijn met deze policy.
Bij Mr. Speazy kunt u een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. De 14 dagen tellen vanaf de dag dat u uw artikel(en) heeft afgehaald of afgeleverd hebt gekregen. Neem voor retournering telefonisch of per email contact op met ons.
Een belangrijke voorwaarde van retournering is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd. Ook de originele verkoopfactuur dient u uw retourneren bij de producten. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. U mag een product maximaal 2 uur testen.
Tijdens deze termijn moet u zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product mag u slechts uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden en/of het juiste product heeft ontvangen. Indien je van je herroepingsrecht gebruikt maakt, moet u het product met alle geleverde toebehoren en in originele staat en verpakking aan Mr. Speazy retourneren. Retourneren gebeurt dus conform de door Mr. Speazy verstrekte redelijke en duidelijke instructies. U krijgt het volledige bedrag exclusief de kosten voor het retourzenden uiterlijk binnen 14 dagen retour.
Retourneren is altijd op kosten van de klant.
Wilt u door Mr. Speazy een televisie laten ophalen dan zijn de kosten t/m 60 inch € 69,95 en 65 t/m 86 inch € 89,95.
Om je product aan te melden voor retourneren dient u het contactformulier in te vullen op onze webshop of een e-mail te sturen. Zodra de aanvraag is afgerond zal de klantenservice van Mr. Speazy je binnen 2 werkdagen instructies toezenden om het product op te sturen. De kosten voor het retour zenden zijn voor u . Uiteraard kunt het product ook langs brengen in onze winkel in Vlissingen.
Indien u wenst zelf niet zorg te dragen voor het retourneren van de bestelling kunt u dit ook door Mr. Speazy laten doen. U dient voor een ophaalafspraak telefonisch of per email contact op te nemen met Mr. Speazy. Kosten voor het ophalen van het product zijn voor rekening van de klant en zullen tijdens het telefonische of email contact gemeld worden.
U bent altijd zelf verantwoordelijk voor schade en/of vermissing tijdens het transport als u het product zelf retourneert. We adviseren daarom dat u voor een transportverzekering zorgt, indien u een pakket aan ons retourneert. Bij alle bestellingen die worden geretourneerd voor creditering of omruiling, draagt u zelf de kosten voor de retourzending. Indien u kiest dat de producten worden afgehaald door Mr. Speazy dan worden de producten door ons gecontroleerd en meegenomen. Vanaf dat moment draagt Mr. Speazy zelf het risico van transport, schade of vermissing. Bij beschadiging van het product bij het retour zenden worden kosten bij u in rekening gebracht.
Bij het fysiek afhalen bij Mr. Speazy winkel in Vlissingen gelden de regels, zoals bij koop op afstand, officieel niet. We zijn wettelijk niet verplicht de aankoop te annuleren of het geld terug te geven indien u niet tevreden bent met het product. Toch hebben we een omruilservice ingesteld, onder dezelfde voorwaarden van het herroepingsrecht zoals u online een artikel besteld.
U kunt een artikel ook ruilen als u dat wenst. U koopt bijvoorbeeld bij Mr. Speazy een TV en na het op zicht controleren vind u dat de TV te groot of te klein is of niet naar wens. Neem dan contact met ons op per telefoon of per email. U kunt dan de TV ruilen voor een groter of kleiner exemplaar of een ander model. Indien u de TV langer hebt gebruikt dan 2 uur dan is dit ook altijd mogelijk maar zullen we hiervoor wel extra kosten in rekening brengen. Afhankelijk van hoelang u het product gebruikt heeft.
Mr. Speazy en vervoersbedrijven behandelen uw bestelling met de grootste zorg. Mochten artikelen toch visuele schade hebben opgelopen dan dient u dit binnen 48 uur te melden aan ons. Ook dient u uw bestelling na levering binnen 24 uur te controleren op compleetheid. Producten welke voorzien zijn van een stekker dient u ter controle ook aan te sluiten. Melding na 24 uur met betrekking tot beschadigingen en of levering niet overeenstemmend met de orderbevestiging vallen niet onder garantie of herroepingsrecht.
Uitpakken en controleren product:
Volg de uitpak-instructies van de fabrikant. Deze instructies kunt u in de verpakking en op de website van de fabrikant terugvinden.
Bij gevoelige producten zoals televisie’s en voor een zorgvuldige afhandeling van schade dient u het product direct na het uitpakken te controleren op de werking door de tv aan te zetten en te checken of er zichtbare schade is, als u schade ziet, dient u dat direct te melden aan Mr. Speazy zodat wij dat vervolgens bij onze vervoerder en leverancier kunnen melden en u dient het product terug in de verpakking te plaatsen, dat dient u te doen bijvoorbeeld voor het ophangen van de tv aan de muur, dat is van belang omdat we anders niet kunnen controleren waneer de schade is ontstaan, als u deze instructies niet volgt, kunnen wij de schade niet meer in behandeling nemen en u bent vanaf dat moment zelf verantwoordelijk voor eventuele schade.
Bij Mr. Speazy kun je een artikel binnen 14 dagen ruilen of retourneren. De 14 dagen tellen vanaf de dag dat u uw artikel(en) heeft afgehaald of afgeleverd hebt gekregen. Neem voor retournering telefonisch of per email contact op met ons. Een belangrijke voorwaarde van retournering is dat de verpakking van het product compleet en onbeschadigd is (indien redelijkerwijs mogelijk) en het product onbeschadigd. Ook de originele verkoopfactuur dient u te retourneren bij de producten. De termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. U mag een product maximaal 2 uur testen. Mocht u het product willen retourneren dan dient u de verpakkingen zo goed als in volledige nieuwstaat aan ons terug te sturen. Uit voorzorg geven wij u daarom de volgende tips mee:
-Sommige producten worden geleverd in een doos met verwijderbare Piepschuim, zoals bij televisies, in dit geval verwijderd u deze doppen en is de televisie gemakkelijk uit de doos te halen.
– Bewaar de eerste 14 dagen alle verpakkingen zoals aangeleverd. De doos en inhoud van de doos met al het bijbehorende verpakkingsmateriaal moet u dus voorzichtig behandelen.
Tip: Plak bij het opsturen/retourneren de doos alleen dicht met doorzichtig plakband, dus geen ducktape of ander plakband en alleen op de plaatsen waar al plakband aanwezig is.
Reparatie
Bij Mr.Speazy repareren wij ook onder verzekering. Ons advies is dan ook om altijd na te gaan of u recht heeft op uw verzekering, bij de meeste verzekeringen heeft u een eigen risico van ± €100,- en de rest wordt vergoed.
– Op elke uitgevoerde reparatie heeft u altijd 1 jaar garantie.
Heeft u een eigen bedrijf of echt geen tijd om langs te komen? Mr.Speazy repareert ook op locatie, we kunnen alleen niet elke reparatie op locatie uitvoeren. Neem contact met ons op voor verdere informatie.
Bij Mr.Speazy worden geen onderzoekskosten berekend, wanneer u uw toestel door ons laat repareren of wanneer het toestel total- loss verklaart wordt.
Onze onderzoekskosten zijn standaard €35,-.
Wanneer uw toestel bij ons moet worden achtergelaten voor de reparatie, kunnen wij u een leentoestel meegeven. De waarde van het leentoestel wordt berekend als borg.
Tijdens een reparatie gaan geen gegevens verloren. U zult dus al uw gegevens behouden.
Wij adviseren wel om regelmatig een back-up te maken van uw gegevens.
Tijdens een reparatie gaan geen gegevens verloren. U zult dus al uw gegevens behouden.
Wij adviseren wel om regelmatig een back-up te maken van uw gegevens.
Na de reparatie zullen wij het toestel moeten onderzoeken of alles juist werkt, hiervoor hebben wij altijd toegang nodig tot het apparaat. U kunt het vergelijken met een auto die naar de garage moet, ook daar zult u de sleutels moeten afgeven. Kunnen wij niet in het apparaat dan kunnen wij ook geen reparatie en/of onderzoek uitvoeren. U kunt anders het toestel leeghalen en dan voor de reparatie bij ons aanbieden.
Mr.Speazy werkt volgens de privacywetgeving en zal nooit in uw persoonlijke gegevens kijken.
Betaalmogelijkheden
In3 – In 3 keer betalen met 0% rente.
Betaald u uw aankoop liever niet in één keer? Maak dan gebruik van in3: de enige gespreid betaalmethode met 0% rente. In drie keer betaald u het aankoopbedrag zonder extra kosten. Zo koopt u binnen uw budget je favoriete product. Het minimale bestelbedrag is € 100,- en het maximale bestelbedrag is € 3.000,-.
Voorafgaand aan de betaling doet in3 een supersnelle gegevenscontrole. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling niet geautoriseerd worden, dan kunt u contact opnemen met in3 of kiezen voor een andere betaalmethode. Wilt u meer informatie over in3? Bezoek dan: www.payin3.nl.
Hoe werkt het?
Als je kiest voor in3 betaald u het volledige bedrag in drie gelijke delen binnen 60 dagen. Op de dag van uw bestelling betaal je het eerste deel via iDeal en wordt uw aankoop verzonden. 30 dagen later betaald u het tweede deel en weer 30 dagen later het derde deel. Zo hoef je geen grote uitgave in één keer te doen. Je ontvangt een mailtje zodra je een nieuwe betaling moet doen. Wel zo makkelijk!
- Kies & check:
Kies in3 bij het afrekenen, het systeem doet een supersnelle gegevenscontrole.
- 1e betaling & verzending:
U doet direct je eerste betaling en de bestelling wordt verzonden.
- 2e & 3e betaling:
Binnen 30 dagen doet u de tweede betaling en binnen 60 dagen doet u de derde betaling.